söndag 8 februari 2009

En helg, ett inlägg (ännu en gång)

Fredag.

Fredag är som alltid, fredag. Kort skoldag, lång kväll. Vi jobbade i början fram till fikat. Däremot var det inte beläget i cafét som vanligt utan i Mellanrummet i Annexet, där det var fint uppdukat och utställning en trappa ner.





Den här bilden tog jag stående i trappan, så jag fick en liten överblick. De hade bland annat byggt två rum i Utrymmet. Inuti rummet längst bort var det helt svart, förutom ett litet fönster...


...Som blickade in i baracken, där byggjobbarna sitter och fikar och sånt. Han kunde inte se mig och blev rätt så förvånad när blixten brände av. En väldigt rolig min. ^-^


Efter fikat gick vi tillbaka till verkstan, där vi satt och småpillade ett tag. Fredagar är som sagt korta och vi ska hinna städa allt efter oss också innan vi slutar, så vi tar det lugnt med engagemangen dessa dagar. Vi hade även en utställning att hänga innan dagen var över.

Kristina hade tagit med sig bullar åt oss, som vi skulle äta innan vi städade, så det blev lite fika på fikat. Var väldigt gott och högst uppskattat.



Det är tur att vi är de vi är. Nästan oavsett vad vi gör lyckas vi alltid ha så himla roligt.




De tryck jag fått till under veckan. Det till vänster är det som jag hastade fram. Det högra tog jag mig mer tid med. Helt okej om jag får säga det själv.


Som sagt så hängde vi utställning i elevcafét efter det att vi städat och fram till lunch.















Fredagskväll.

På kvällen var det Balkanfest i Annexet. Jag gjorde mig i ordning hemma, med hjälp av Lee och Kalle. De älskar att klä upp mig och gav råd vad gällde smycken och smink.



Förfesten hölls på Brage 7. Många var jättefina.










Vid nio skulle det börja i Annexet, så tog oss dit och var först. Skulle ta fler bilder under kvällen, men så blev det inte riktigt. Det var helt fantastiskt roligt. Alla dansade hela natten så svetten bara rann.



Jag vet inte hur många gånger under festen som jag tänkte att det nog var dags att gå hem (jag var helt utpumpad), men fastande i en bra låt och blev kvar. Tillslut lyckades jag i alla fall ta mig ut och skulle gå hem, då träffar jag på Johan, han skulle gå och spela biljard. Jag och Regina hängde på.

Då, när vi ska ta oss in i huvudbyggnaden upptäckte jag (till min förskräckelse/förtret) att jag inte hade mitt nyckelkort med mig. (Fan) Det låg hemma (Fan) och Lee hade farit till Kalmar (Fan).

Turligt nog hade Johan sitt kort så vi kommer i alla fall in i huvudbyggnaden och där träffar jag John från min klass som (tack gode gud) låter mig sova hos honom.

Regina, John, Nils, Lukas och Johan. Det var jag, Nils och Johan mot de andra. De vann :(.



Lördag.

Efter det att jag vaknat spenderade jag en del av dagen med Greta i väntan på Lees återkomst från Kalmar.

Greta och Johanna från KII skulle ha kalas på kvällen (födelsedagsfirande) och de skulle baka, så tillslut var Greta tvungen att åka till färjestaden för att handla ingredienser. Då tänkte jag gå till Annexet för att fördriva tiden (om inte annat kanske de behövde städhjälp).

Kommer fram, dörren låst, jag kommer inte in. Just ja. Jag kom faktiskt inte in någonstans längre, så då bestämde jag mig för att det enda rätta var att gå hem och sätta mig att vänta på verandan och försöka hålla värmen. Det blåste rätt så kallt.

När jag kom hem, såg jag att dörren stod öppen, så jag funderade på om Lee hade kommit hem redan. Det hade hon inte, hon hade bara glömt dörren dagen innan. Hade jag bara struntat i att hänga på till biljarden skulle jag knatat hem, upptäckt det saknade kortet, hittat dörren öppen och sedan hade det inte varit mer med det.

Aja, det är sånt som händer och jag fick ju en rolig (i efterhand) historia att berätta.

Senare så gick jag, Johanna och Lee till ÖoB och köpte lite småpresenter till Johanna och Greta.


Lördagkväll.

Då var det dags igen då. Skulle på kalas. Ekiperade mig hemma och hängde med Lee, sen gick vi vid ungefär åtta. Vi skulle till 5:an.


Det var hur mysigt som helst. De hade bakat semlor och två olika rulltårtor , gjort två sorters bål, kaffe, te och möblerat om. Vi fick hjälpa till att blåsa ballonger när vi kom dit.





Sen kom vi på att vi skulle köra charader. Vi delade upp oss i lag.

Lag 1. Jag, Johanna, Greta, Lisa, Simon, Eddie, Anna och Johan. (Vi vann.)


Lag 2. Jonas, Sara, Lena, Sofia, Johanna, Kalle, Oskar och John.










Vi hade vääldigt kul.


Efter några timmars lekande började folk dansa. Allt ljus släcktes, så en del av bilder är lite skeva, eftersom jag inte såg vad jag fotade.


Charader-lapparna flyger i luften.



Vet inte när jag gick hem men trött som ett as var jag. Gick hem och satte mig framför datorn och nästa jag minns är hur jag vaknar av att Lee står och petar mig på kinden om och om igen. "Camilla." Pet. "Camilla." Pet. "Camilla." o.s.v... Tills hon ser att jag är vaken igen.

Hon mer eller mindre lyfter mig ur fåtöljen, tittar mig i ögonen "Du borde verkligen gå och sova..." 'Ja, det borde jag.' och sedan nästan bär hon mig till min säng. Jag ramlar i och försvinner på en gång.



Söndag.

En långsam men ändå skön dag. Vaknade och kände mig lite nere, lätt botat med en ordentlig chick-flick. Sen kom Lee upp och undrade om jag ville dricka kaffe med henne. Det ville jag.
Vi drack och såg den sista sagan om ringen filmen.

Efteråt hoppade jag i duschen och ringde sedan Greta, jag hade några av hennes kläder och hon hade några av mina. Vi bestämde att vi skulle träffas i Annexet.

Det var en väldigt fin och solig dag idag. Våren börjar ligga lite i luften nu.



Jag, Greta, Oskar och John jobbade ett tag i stora ateljén. Greta gjorde ett förslag på en illustration till en fågeltidnings bokrecension.


Jag tecknade vidare på min serie.


Sedan blev jag informerad om att vi skulle titta på film i 5:an ungefär vid klockan åtta. Vi såg Bläcktrumman. Ca: halv tolv var den slut och det var dags att gå hem.

Denna kommande vecka ska vi ha en gästlärare och det ska tydligen handla om performance. Vi vet inte vad det innebär att vi ska göra, det enda vi vet är att han tydligen hade bett Kristina att fixa en rulle tvättlina till oss var. Den som lever får se helt enkelt.

Nu, är klockan 03:00 och nog en ganska bra idé att försöka sova.

Inga kommentarer: