onsdag 18 februari 2009

Lovdagar

Det har varit lite si och så med mitt bloggande på sistone, jag vet. Det beror väll mest på att det egentligen inte finns så mycket att rapportera om, men jag ska göra så gott jag kan.

Då ska vi se... Efter vår lilla utflykt söderut på ön, spenderades resten av dagen på skolan. Jag lyckades bland annat staka upp min serie lite grann, så nu vet jag i alla fall lite mer om hur den ska utspelas.

Baksidan av skivan där jag spänt upp min oljemålning som jag började med i höstas. Den har stannat av helt och står bara och samlar damm, så jag bestämde att ha den till LITE nytta i alla fall.

Frukten av en hårt arbetande serietecknare... Typ.


Vi hängde sedan ett tag i Annexet. Men jag blev såå trött så jag gick hem och lade mig istället.

Klev upp klockan sju på tisdagsmorgon, för att ta farväl av Greta som då lämnade oss med 07.20 bussen, för att bege sig till Stockholm. Senare på dagen (tidig eftermiddag) begav jag mig till Kalmar för en sväng på Erikshjälpen och jag mötte även upp med Lena för en kopp kaffe. Vi var först på CaféCorner och sedan på S[kaffe]riet. Det var väldigt trevligt. Bara sitta och surra och dricka kaffe.

Väl hemma kom Pym förbi och hon, Lee och jag spelade Soul Caliber II och drack (ännu mer) kaffe. Var såå kul, vi flög omkring i soffan, spelade verkligen med HELA kroppen.

Sov fruktansvärt dåligt inatt. Varför vet jag inte. Vaknade någonstans runt halv tio, tror jag. Jag och Lee satt och kollade på film ett tag. Sedan for vi in till Kalmar. Lee skulle på Artistbutiken för att få en målning, som hon skulle ge sin far, inramad.

Medan vi väntade på tavlan for vi och åt. På Milano av alla ställen, vi ville ha billigt och gott och jag kan inte så många ställen i Kalmar. Lee ville gå på Ernesto, men där går maten på en bra bit över hundra spänn.




Vet inte riktigt hur länge sedan det var man åt pizza, men ett DJÄVLA bra tag. SÅ gott!

Klockan blev fem innan vi var hemma och då var det bara för Lee att börja packa, hon åkte till Växjö idag och sedan hem till sin mamma och kommer inte hem förens på Söndag.

Jag skulle egentligen till Stockholm på Fredag, man ändrade mig. Jag blir kvar här hela lovet. Det är rätt skönt att bara lala runt här utan allt för mycket åtaganden.

En liten stund efter det att Lee åkt kom Pym och Simon förbi. Först såg vi From Hell och sedan var det tv-spel igen (Självklart alltid med en stadig kopp kaffe i handen) och efter det Little miss Sunshine. Så underbar film! ^-^

Det var summa sumarum av dessa dagar. Jag, Pym och Simon snackade ihop oss om att fixa fest imorgon. Seriöst, ett gäng på lagom många, alla i 20 nånting-års åldern och bara SÅ mycket utrymme att göra vad vi vill med. Vi KAN inte bara sitta och titta på film HELA tiden.

Ska bli riktigt skoj, om vi kan motivera resten också, men det ska nog inte bli några större problem.

Ja ja, det var allt från mig för den här gången.

P.S.
Jag klagar inte om någon skulle råka lämna en kommentar eller två.
Puss på er!
D.S.

Inga kommentarer: