tisdag 31 mars 2009

Firar 100, och nu är tiden snart ute.

Tjohooo! Här kommer det...Mitt 100:de inlägg. Tänk att det skulle gå så långt. ^-^


Denna vecka startade lugnt. Både igår och idag dedikerades åt att sammanställa våra bedrifter under detta år. Vi fick samla ihop de grejer som vi tyckte representerade oss, sprida ut dem på golvet i stora ateljén och sedan berätta om dem. Efter det fick de övriga lägga in sina åsikter och det diskuterades hur man skulle gå till väga för att kunna ta sig vidare och utvecklas ännu ett steg eller två. Detta höll på fram till lunch.

När vi åter var samlade hade Kristina ställt fram anslagsblocket (vi har ingen tavla). På denna ritade hon sedan upp den tid som vi har kvar och hur den kommer att fördelas (åtta veckor allt som allt, om man räknar denna).


Under denna vecka (14) kommer vi att börja med vårat andra stora projekt. Detta blir vår sista uppgift som konstettor på Ölands folkhögskola. Till imorgon ska vi ha en projektidé redo. Nästa vecka (15) kommer vi ha Helle, vad vi ska göra ville inte Kristina avslöja. Det kommer att bli en kort vecka, eftersom påsklovet börjar där klockan 12.00 på Torsdagen.

Vecka 16 är då påsklov. Vecka 17 åker vi på klassresa, till Finland. Sedan är det fyra veckor kvar och de sitter ju då som projekt-tid. Onsdagen vecka 18 är det öppet hus. Helgen vecka 20 kommer det vara festival på skolan och vecka 21 kommer vår avslutningsutställning att vara, vi ska ha hängt färdigt Tisdag/Onsdag.

Sen, sen är det dags att ta farväl.


På nästa papper blev det lite mer aktuell information. Kristina beskrev olika metoder som man kan använda sig av för att föra projektet i hamn. Blev lite fram och tillbaka mellan de olika punkterna.


Och det tredje användes för att påvisa för och nackdelar med de olika platser det finns att jobba på.


Resten av dagen spenderades lugnt och stillsamt. Titta på film, sitta vid datorn och såna saker. Satte mig ute och njöt av solen medans jag fortsatte läsa min bok jag fick i födelsedagspresent hemifrån.

Allt som allt, en helt okej dag, även om jag fortfarande inte lyckats ställa om mig själv lika lätt som jag gjorde klockan. Har inte än tagit mig till frukosten på morgonen. Men det kommer väll det med. Vilket innebär att det verkligen är dags att gå och lägga sig i tid. Så det ska jag prova nu.

Inga kommentarer: