fredag 27 mars 2009

Sjuklingar, men nog firar vi ändå...

Sjuk igen som sagt, så det har inte varit mycket till aktivitet här i mitt lilla hörn av världen.

Jag och Lee vaknade i morse, ingen av oss kände sig skolvänliga, hon är också sjuk (vem som smittade vem, det vet bara gudarna). Vi gjorde lite frukost, toast till henne, kaffe till mig. Slöade framför tv:n, i vanlig ordning när man inte är pigg.

Jag klarnade dock till lite fram mot eftermiddagen och lyckades faktiskt ta mig till expeditionen för att kolla posten. Dags att deklarera, så jag tog mig hem igen och upp till datorn och fick det snabbt överstökat. Sen bar det av ner igen.

Lee var betydligt sämre än vad jag var vid det här laget, så jag tog på mig den obligatoriska ompysslingen för dagen.
Vi fick däremot ett trevligt tillkännagivande idag. Lee har lagt ett bud på ett hus, i Färjestaden, och hennes mäklare ringde medans jag var uppe och meddelade att det godtagits. Hon är nu stolt husägarinna. Är så glad för hennes skull, även om det är lite tråkigt att hon ska flytta ifrån mig.

Här ligger hon, den stackaren.


De sysslor man åtar sig som ompysslare är bland annat att servera den sjuke med vad än den känner sig sugen på. Glass med frukosthjärtan och mycket kolasås, te med honung och kaffe var vad som stod på menyn.


Det blir lätt lite stökigt när båda inneboende är av den 'inte-så-pigga' sinnesstämningen.


Vi arbetade oss igenom ett par filmer under dagen, bland andra så var det Speed och Bad boys I & II.


Annars har det inte hänt så mycket (jo, jag vet, chockerande). Jag har pluggat inför högskoleprovet imorgon (nervös) och jag och Lee har firat hennes nyvunna status med några cider 2,25:er (hon fick även i sig lite whiskey).

Så, så är läget med oss just nu. Jag är väll frisk nu (typ) och ska, tillsammans med Johanna, bege mig till Kalmar imorgon, vid tjugo i åtta, för att få denna galenskap som är högskoleprovet over and done with.

So, bye for now then. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer: