måndag 23 mars 2009

Sjukdom, helgmix och måndag

Då var det vecka två med just denna inriktning. Har skaffat mig en stadig idé om vad exakt det är jag vill göra. Ska börja jobba på riktigt imorgon.

Igår sorterade jag och Lee hennes filmer. 326 st, allt som allt, har hon. Vi tog ut alla ur hyllorna och lade dem på sängen.



Inte ens halvvägs (127 st) igenom var vi tvungna att ta en paus. Det ser inte så mycket ut på högarna, men jag räknade om flera gånger, och det stämde.


Vi gick igenom dem en och en och skrev ner titel, schanger (?) och vi gav även, de filmer vi sett, betyg. En rad för Lee och en för mig. Jag markerade de som vi kom överens om (inte så många som man kunnat tro, faktiskt).



Ett par timmar senare... TADA!! Sorterat och uppställt i ordning, med lappar som markerar vad som står på vilken hylla. Hon hade övervägande många komedier. 126 st. Allt som allt delade vi upp det i åtta grupper. Action, Drama, Thriller, Sci-fi, Comedy, Horror, Barn och Äventyr.



Bägge skåpen gick åt till komedierna.


Under tiden som jag låg sjuk i förra veckan behövde jag dock inte vara helt sysslolös. John och Oskar satte upp en ny grafitti-vägg, på pellets-förådet, som står rakt utanför mitt köksfönster.
Så när helst jag inte kände för att ligga på soffan kunde jag bara vandra in i köket och genom fönstret beskåda hur den sakta växte fram.

Tog bilderna från min bakdörr. Orkade inte gå ut, så jag bara sträckte på mig lite.



Jag har även, under förra veckan, läst en väldigt bra bok. Texter om utanförskap och främlingsfientlighet.


Jag och Lee snickrade snabbt ihop oss en liten dörrstopp(som ska hålla dörren ÖPPEN) av en plåtburk, ståltråd och röd eltejp. Denna fylldes sedan med ett par stenar.



Under min sista sjukdag var jag vääldigt rastlös. Tacka gudarna för Kalle, han underhöll mig medans Lee inte var anträffbar. Vi lekte med såpbubblor han och jag. Jag byggde mig en stor blåsare, gick sådär halvbra med såpblandningen dock. Var skoj, skoj, att fylla bubblorna med rök^-^.


Idag har varit en lagom bra dag. Jag säger bara lagom, för, för det första, så lyckades jag inte somna inatt så jag har nu varit vaken, från ca: 10:00 på söndagsmorgon tills nu, ca: 01:00 på måndagsnatt.


Solen har kikat fram lite smått och det var väldigt trevligt efter lunch, en liten grupp av oss samlades i biljardrummet och hade det lite trevligt. Under denna tiden var faktiskt mitt humör rätt så högt, även om det har gått väldigt upp och ner under dagen (p.g.a. sömnbrist).




Jag har även varit ute på lite äventyr (dock bara ett väldigt, vääldigt litet ett). Jag har, några gånger, hört talats om att det ska finnas en underjordisk gång från vår tvättstuga. Dittills hade jag inte sett något.

Fram tills igår, då, när jag kommer in i tvätten, är det ett stor hål i väggen. Det har varit en dörr där hela tiden, men inte har jag reagerat på den.
Naturligtvis måste detta undersökas.


Vår tvättstuga. Där är dörren (ifall någon skulle ha missat den).


Jag stack in kameran och tog några bilder. Sedan hittade jag en strömkabel, så det gick att få lite ljus där inne. Sen gick jag in, längst bort, var lågt i tak som fan, fick gå som en anka.



Jag har även, under dagen tagit lite bilder på mig själv och lekt lite i photoshop. Bara för kul (och att jag inte hade något bättre för mig :P).

Version 1.


Version 2. (tycker bäst om den.)


Version 3.


#1.


#2.


#3.

#4. Typ...


Få se... Vad mer har hänt... Har det hänt något?

Jag har tvättat idag och tittat på film. Crank och Chaos, hade inte sett dem innan, bägge fick en 5:a av både mig och Lee och även Drillbit Taylor (2/3) och jag har arbetat fram mitt projekt.
Det var väll allt för idag, ja, det verkar så... Nu ska jag se om jag kan lyckas där jag inte kunde igår. Sovdags.

Natt natt.
P.S.
Klockan är nu 01:20 och jag är oroväckande pigg... Håll tummarna. D.S.

1 kommentar:

The den sa...

"Schanger" stavas genre.