torsdag 19 mars 2009

Lite allt möjligt

Okidoke.

Ja, jag är seg ibland, jag vet. Jag har legat sjuk största delen av veckan, så jag har inte varit så motiverad.
Men men, nu mår jag bättre och ska återvända ut i världen imorgon.

Denna veckan sammanstrålade KI och II och vi fick två valmöjligheter. Måleri med Jörgen eller att göra en artistbook med Sofia under temat 'Makt och normer'. Jag valde Sofia (inte för att jag lyckades få så mycket gjort, sjuk som jag blev), tyckte det lät intressant och lite annorlunda.

De som skulle ha måleri fick bosätta sig i nedre stora ateljén och vi andra tog den övre.










När medicinen precis har börjat verka, mår man som bäst och, tyvärr, är det även då, som man har som tråkigast. Så när Lee bad om min hjälp att färga håret, var jag bara glad.


Sen har jag faktiskt lyckats rita lite smått. Den är inte färdig än, men det kommer. Jag är väldigt nöjd än så länge.


Nu är våren här på riktigt. Solen skiner, värmen har börjat komma, gräset grönskar och blommorna har börjat slå ut.




Utanför vårt hus har två turturduvor slagit sig ner och börjat kela. De syns inte så bra, men de är där.


Sedan var jag och Kalle in en sväng på Erikshjälpen, jag köpte mig en kjol. Vill vara fin imorgon, dagen till ära. (Kan ju passa på att tacka min underbara familj för presenterna jag fick på posten idag. Jag blev jätteglad. ^-^)

Efter Erikshjälpen gick jag och Kalle hem till honom en sväng och drack lite kaffe och jag frälste honom i den underbara värld som är youtube. Visade honom hur man gör en spellista.

Sen efter det att jag kom hem, satte jag mig och läste lite grann och åt lite nudlar och vid åtta gick jag och bastade med Johanna och Angelina.


Jag har även varit till tandläkaren (igen). Trodde att jag äntligen skulle få bli av med den där förbannade tanden, men nej då. Måste vänta på att bli ivägskickad till sjukhuset jag.
Så allt jag fick var ännu en undersökning, ännu en sköljning och ett recept för en tio-dagarskur antibiotika.
Nu har jag i alla fall inte ont längre, får se hur länge det håller i sig och hålla tummarna att jag får komma till sjukhuset inom en snar framtid.


Nu är jag i alla fall frisk igen och ska som sagt återansluta mig till de mina imorgon.

Inga kommentarer: