torsdag 26 mars 2009

Shopping och massage ^-^

Jaha, då var man sjuk igen. Det här suger verkligen. Men men, lite har man hunnit med ändå.

Igår var jag på en liten shoppingtur inne i Kalmar. Jag, Sara och Karin for strax efter lunch.

Vi var först på Erikshjälpen, där jag köpte en tröja som jag har funderat på ett tag nu och ett linne som jag snubblade över. Sen drog vi vidare till Dynamite. Jag behövde ett nytt smycke till naveln, har tappat två i rad nu och gått ett par veckor utan något i (var inte kul att sätta i den igen).

Jag var hemma lagom till fikat och fick en liten chock när jag kliver in matsalen. Där struttar någon omkring, utklädd till trana och delar ut godis ur en korg. Tydligen en Öländsk tradition. Igår var våffeldagen och då kommer det tydligen en trana och lägger godis i strumpor som barn har satt upp.

Det var minst sagt en oväntad överraskning.



Senare på kvällen hade vi en liten filmkväll planerad, Jag, Sara, Karin och Lee. Även här får jag mig en liten (dock trevligare) överraskning. Lee ber om Karins hjälp i köket medans jag och Sara blir kvar på Lees soffa. När de kommer tillbaka bär de på fyra tallrikar.

Glass Extravaganza. Två olika sorters glass, frysta hallon, kolasås, daimkulor och en skvätt grädde. Var SÅ gott. Sen blev jag lite illamående, men det var värt det. ^-^


När jag gick till eftermiddagsfikat i förrgår haffade Louise, Sudden och Mummi mig. De höll på med en studie om stil. De tog några bilder och sedan fick jag fylla i ett litet papper med frågor om min stil. Det var inte bara jag. 22 eller 23 stycken sa Louise att de fått ihop.

Idag såg jag att de hade hängt upp dem i elevcaféet.




Och så till det bästa. Hälsaklassen har börjat sälja massage. 1 timme, rygg, ben (både fram och bak), armar och ansikte. 100 kr. Helt fantastiskt, jag bokade tid för idag. Var sååå skönt. Lätt värt vartenda öre.

Sen bar det av hem igen och jag och Lee kollade på film fram till ca: 00.00, och nu, dags att sova.

Inga kommentarer: