måndag 9 mars 2009

Häv blockaden!

Hej hej igen.

Sist jag skrev var det Onsdag. Nu är det Måndag (tekniskt sett Tisdag, men vem håller koll?).

Jag har inte orkat ta mig för någonting över huvud taget. Kraschade hos Lee i Onsdags och lyckades inte ta mig därifrån förän igår, då jag, Lee och Sara for och tränade. Helt nerkörd.

Aja, det blev som det blev med förra veckan, men nu är jag på benen igen, höll mig inne hela helgen, och så gott som återställd. Denna vecka kommer att koncentreras mest runt arbetsprover och sådant, så det blir rätt så lugnt.

Jag hade ett samtal med Sofia, en av våra lärare (både hon och Kristina är här denna veckan) och hon undrade hur de senaste veckorna gått.

Jag sa som det var, att jag har, för det första, varit generellt trögstartad och att det, för det andra, har slutat med att jag sitter sista dagen på veckan och bara tvingar fram något, bara för att ha gjort något. Vilket slutade i en total blockad i förra veckan. Handlingsförlamad.

Då kom hon och jag fram till att vad jag behövde var en riktad uppgift. Något specifikt, bara för mig. Sofia funderade en stund och kom fram till detta.

Kriterierna var:
1. Teckna i större format än vad du brukar.
2. Lägg ner tre gånger så mycket tid.
3. Teckna något du inte brukar. En interiör.

Detta tyckte jag lät som en bra idé. Då återstod bara att hitta någon intressant plats för mig. Även detta hade Sofia svar på. Hon ledde mig upp, på Annexets vind och där blev jag placerad.

Från Lunch och framåt satt jag och tecknade där uppe. Blev rätt så kallt efter ett tag, men var fruktansvärt skönt. Precis vad jag behöver just nu. I morgon ska jag fortsätta.

Detta är den del hon ville att jag skulle teckna. Hon ville att jag skulle försöka få fram ljuset.


Jag valde den här, den var lite roligare och även här kommer jag behöva jobba med ljuset.


När det bara var en stund kvar till eftermiddagsfikat och jag var rätt frusen, tog jag mig ner till stora ateljén. Där träffade jag Sara och vi beslutade att gå en sväng till ÖoB.

Vi köpte såpbubblor och ballonger, till våran (min, Saras och Annas) födelsedagsfest, nu på Lördag.

Vi tjyvlekte lite med dem på vägen hem. Fiiina bubblor ^-^.


Efter fikat var det dags för mig och Johanna att dra oss iväg uppåt i huvudbyggnaden. Högskoleprovet börjar närma sig och jag behöver fräscha upp både det ena och det andra. Idag var det svenska, Ord och läsförståelse. Imorgon går vi på matten. Detta höll mig upptagen tills det var dags att äta igen.

Efter middagen gick jag hem och väntade på Lee, vi for och lämnade tillbaka några filmer som vi lånat tidigare i Färjestaden och Lee köpte(inte hyrde) även tre nya. Sen var det bara slödag framför tv:n. Vi är fortfarande lite lätt lågenergi båda två.

Hon har en väldigt bekväm soffa.

Inga kommentarer: