onsdag 4 mars 2009

Illustration. Lisa Rydberg.

Det går så långsamt för mig nu, att jag nästan står still.

Ny vecka, nytt ämne. Illustration med Lisa Rydberg. Måndag till idag fick vi en uppgift att vi skulle läsa lite om Marie Curie och sedan illustrera henne eller något som gick att knyta till vad vi läst. Jag kan ju erkänna på en gång att jag inte lyckades prestera något vidare (inget alls faktiskt).

Det fanns inget som tilltalade mig. Nog försökte jag alltid, men det gick bara inte. Gick till redovisningen och sa helt enkelt som det var. Man kan inte vara på topp hela tiden.

Efter redovisningen förflyttade vi oss till 21:an för att inspireras till nästa uppgift. Vi såg Fight Club. Utifrån denna har vi nu tills på fredag att producera. Denna gången känns det dock betydligt bättre och jag har börjat spåna på olika idéer, så detta ska nog gå vägen.

Bara för att jag tycker det blir roligare inlägg om man har lite bilder med. ^-^ Förmiddagsfikat, där vi faktiskt har fått oss en ny kaffeautomat, så nu kostar inte kaffet något (Yay!!).



Sara och Karin fick tag på min kamera.



Vi hade en liten snabb återsamling efter lunch, sen var det fritt jobb. Jag, Sara, Nina, Karin och Sofia for till Pukeberg, de hade inte varit på konsttvåorns utställning än. Hemma igen lagom till att precis missa fikat. Fick kaffe hemma istället.

Jag hjälpte som sagt Lee att möblera om hemma hos henne förut. Så här blev det. Sjukt mysigt.

Där hennes extrasäng var förut står nu hennes soffa.


Tv:n (och soffan) har blivit ersatt av extrasängen och hennes egen, så nu har hon en dubbelsäng.


Tv, där sminkbordet stod , som då har förflyttats in till vad som var hennes sovrum, som nu är garderob/makeup-rum.



Hon bara kände för att posera.


Det var ett utdrag ur mitt liv som det är nu. Dags att sova. God natt.

Inga kommentarer: