söndag 10 maj 2009

Dundersuccé!!

En av de bästa dagar jag haft här på ön. Största delen spenderades med att försöka färdigställa allt inför kvällen.

Greta kom förbi en sväng och hjälpte mig att baxa undan möblerna i, vad som en gång var, Lees rum. Ett enda stort dansgolv var målet.

Sedan satt vi och drack kaffe, surrade lite och spelade även lite på min trumpet och hennes sax. Vi bytte av och provade varandras, det var riktigt skoj. Sen var det dags att fortsätta städa och Greta gav sig av för att hitta Oskar.

Medans jag höll på som bäst hör jag hur det låter från nedervåningen. Det var Lee som anlände. Hon hade med sig middag åt oss och vi åt och sedan drack vi kaffe.

Sen började jag göra mig själv i ordning. Sedan var det bara att vänta. Jag letade fram massa gamla omärkta skivor som hon och jag gick igenom och röjde igång till. Vi hade väldigt roligt.



Sedan började folk trilla in lite eftersom. Louise, Becka, Sudden och Ida var först och vi hade hela dansgolvet för oss själva. Fan vad vi rockade loss.


Det bara fylldes på mer och mer folk under hela kvällen och det blev så fruktansvärt varmt inne på dansgolvet att det nästan inte gick att vara där. Var tvungen att springa ut och ta luft med jämna mellanrum.


Även ute på verandan var det en hel hög människor.









Och köket var inte bättre det. Det var verkligen folk ÖVERALLT och jag hade SÅ kul hela kvällen. Dansade nästan non stop.



Vid ungefär halv fyra kunde det klassas som över. Då stupade jag i säng. Väldigt onykter men med ett STORT leende på läpparna. Mös och mådde gott där jag kurade i min säng.

Inga kommentarer: