tisdag 12 maj 2009

Slutspurten....

Då var det dags, för vår sista riktiga vecka, och för mig att börja brista i sömmarna.

Inledde dagen med en rivstart. Vaknade först när mitt larm gick, men slumrade till igen, för att vakna av mig själv strax innan klockan nio. Slängde mig upp ur sängen, slet på mig kläder och rusade iväg.

Greta och Simon skulle spela på forumet och jag hade lovat Greta att komma. Så, med andan i halsen gled jag in i Lidbergssalen, i tid (puh!). Det var Kristna som skulle hålla i mötet den här gången.


Vi fick alla varsin penna och en bit kartong. Sedan var det dags för en associationskedja. Det har vi KI:or redan gjort en gång, där låångt borta i början, men jag kom ihåg det.

Det kändes kul att göra igen, lite tråkigt bara att Kristina startade oss med samma ord som vi hade fått första gången.

Sedan fick vi välja ut ett av de ord vi skrivit ner, och skulle då sedan illustrera det på andra sidan kartongen.


Sedan hängdes de upp. Detta lilla verk förflyttades vid ett senare tillfälle och hänger nu i vår matsal.



Sen var det dags för Simon och Greta. Simon spela och Greta sjöng. Två låtar framfördes, en lugn och en lite svängigare. Ett skönt sätt att börja dagen på.


Efter fikat skulle vi samlas i grafiken, Kristina hade ännu ett litet sidoprojekt som hon ville delge oss. Alla samlade och in kommer hon, konkandes på en stor trälåda...


..och en papperskasse. Ur dessa plockar hon sålunda fram att antal tomma glasflaskor. Hon vill att vi ska fylla varsin med något och sedan ska dessa ställas ut på Eketorp i sommar.

Vi fick även varsin bit torrnålsplast som vi ska göra en "typisk bild av oss" på. Dessa ska tryckas och även de ställas ut under sommaren.




Förmiddagen gick otroligt fort, innan jag visste ordet av var det lunch och jag hade verkligen inte hunnit få NÅGONTING gjort. Så efter, då satte jag fart. Upp i trädet, en stund i alla fall, sen fick jag slut på snöre så jag var tvungen att börja nysta upp tampar igen. Blä.

Men jag fick i alla fall sällskap en stund, det är mycket trevligare att jobba när man inte måste vara ensam hela tiden.


Ja, det går framåt åtminstone... Sakta men säkert, och jag tycker fortfarande att det är kul, så nog ska det här funka alltid.


Fick göra ett litet avbrott, jag hade lovat Johanna att ställa upp i hennes projekt. Hon jobbar på en bildserie och vill använda mig, eller, delar av mig i alla fall.


I just den här bilden behövde hon: lite lera, lite torr jord, några plastsoldater och min rumpa.

Det blev lite problematiskt där i början, hon ville först ta några testbilder med soldaterna på min rumpa, innan hon geggade in mig med lera, men jag skrattade så fruktansvärt så de små liven kunde inte stå kvar.

Efter ett tag gick det bättre, men Johanna var noga med att inte säga något under resten av tiden, för att inte sätta igång mig igen.


Vi kom till fikat med en kvart kvar, och turligt nog att vi gick. Det serverades paj just denna dag. mumsigt, mumsigt.

Sen gick jag att fortsätta arbeta och sedan hem igen. Det var bokat bastu för kvällen och tjugo i åtta var jag på plats. Angelina hittade nog den största spindeln jag sett här, i handfatet på toaletten. Den var ENORM!! Och SÅÅÅ ÄCKLIG!!!

Det tog tre försök innan jag lyckades ta mig så pass långt in på toan för att fota den. Huga för spindlar. Kan knappt titta på bilderna ens en gång...



Efter bastun hade jag tänkt att gå tillbaka till Annexet och jobba, men när jag kom dit var det alldeles mörkt och jag kände inte för att hänga där själv. Så då gick jag hem istället och satte mig vid datorn en stund.

Sen, natti natti.

Inga kommentarer: