måndag 25 maj 2009

Getting in gear.

Så, då har man kommit igång lite mer.

Var och hälsade på mitt gamla jobb idag, på ramverkstan. Sedan var jag på socialkontoret och skaffade de nödvändiga pappren. Bar sedan iväg till Arbetsförmedlingen, man måste vara anmäld där för att kunna få några pengar.

lite roligt var att, medans jag sitter och väntar på min tur, så ringer det i min mobil. Det var ett dolt nummer och jag överlade om jag skulle svara eller inte. Jag svarade, det var komunalkontoret för handikappomsorgen.

Jag hade skickat mail tidigare, i jobbsökarsyfte och blev sålunda kontaktad av dem. Så, jag har fått jobb, bara för två veckor visst, men jag har fått in foten och jag har något att göra under veckorna 27-28.

Blev i alla fall inkallad till en handledare och fick samanställa en handlingsplan (det är vad socialen vill ha för att betala ut). Sedan begav jag mig hem.

till middag blev det tacos. Yum!
Kvällen bedrevs farmför datorn, och efter det gick jag, min pappa och min lillebror och bastade.

Pappas ögonsten (en av dem), baren utanför bastun.


Utrymmet utanför bastun. Till höger finns duschen och till vänster själva bastun.

Ena hörnet (det motsatta från baren). Där har pappa hängt upp sin gamla dykarutrustning och jag har målat taket, det är meningen att det ska se ut som att man befinner sig under vatten.


Vi satt i relax-rummet och surrade ett tag efter bastun och tog en öl. Gick upp och kollade på tv ett tag. Sen var det dags att gå och lägga sig.
I morgon ska jag börja jobba på, vad som ska bli, mitt egna arbetsutrymme. Jag tänker inte sitta sysslolös den tiden jag inte jobbar.

Inga kommentarer: