måndag 11 maj 2009

Väldigt mycket sköna söndagen

Söndagen blev en slapp dag (surprise!!). Som vanligt vaknade jag till och från från ungefär åtta på morgonen. Vid tio-elva någon gång tror jag jag klev upp, av att jag hörde en röst nerifrån. Det var Johanna som kom förbi för hur kolla hur allt stod till, och om Lee var kvar.

Lee hade sovit i det andra rummet på övervåningen. Hon, jag och Johanna gick och satte på kaffe och drog oss sedan ut i den fina solen. Vi satt där tills det att hon var tvungen att gå till busshållplatsen.


Det var en skum känsla att se henne gå, och veta att nu skulle hon åka hem till sig.

Linus kom gåendes förbi, och vi vinkade in honom. Sedan satt vi och surrade ett tag. Om allt möjligt. Väldigt mycket livet efter detta. Linus har kommit in på Mejan, så han återansluter sig inte till resten av oss till hösten. Det gör i och för sig inte Johanna heller.. Buhu. Kommer sakna dem båda.


Och Ester hade han med sig. Hon är SÅ söt, sprang omkring och undersökte medans Linus var upptagen med oss.




Sedan skilldes alla våra vägar och jag gick in till mig. Dagen gick förbi, sakta, sakta. Jag fick ett sms av Greta, som undrade om jag hade hennes socker hos mig. Jag hade tråkigt, så jag gick till hennes rum med det, men hon var inte där.

Jag ringde henne och fick då veta att hon var och plockade rabarber, hon skulle baka paj i 5:an, jag hakade på dit. Där tittade de på hockey. Johan skulle då dra till Brage för att spela Alfapet och det tyckte jag lät lite roligare. Inge kul att kolla när inte Sverige spelar.

Satt på Brage från nio till halv tolv och spelade, det var himlars skoj, men spårade ut ganska friskt i slutet. Ord som Peddo, Päck och Sexo godkändes, bland andra. Men kul hade vi. =)

Sen bar det av hem för att sova. Ville kunna ta mig upp på morgonen, jag vill ha frukost och så kunde jag inte missa måndagsforumet. Greta och Simon skulle sjunga/spela.

Inga kommentarer: