fredag 8 maj 2009

Klassutflykt & trädklättring

Torsdag

Dagen började i språngmarsch. Jag sov över frukosten och höll nästan på att missa ännu en utflykt med klassen. Men den här gången hann jag, även om det var med andan i halsen så satt även jag i en av skolans bussar när denne, denna gång lämnade parkeringen.

Första anhalt: Gråborg.





Sedan bar det av vidare. Vi hamnade på Bjärby strand. Det är samma strand som vi besökte under vår första vecka här på ön, när vi byggde sandskulpturer. Det var kul, och lite nostalgiskt, att återse ett av de tidigaste, tydliga, minnena jag har av den här tiden som varit. (VÄLDIGT mycket av den första tiden är bara ett enda virrvarr.)

Jag gick omkring och tog några bilder och sedan lade jag mig i sanden, och bara lät tankarna vandra fritt. Det som stod ut mest var ju, självklart, minna minnen från just den här platsen och de känslor, förhoppningar och förväntningar som jag, utan några större besvär, kunde återskapa inom mig.

Det kändes som det var igår, samtidigt som det kändes som en hel livstid sedan.





Vi tuffade vidare och rullade in på Ismantorps borg. Ännu en gammal ruin, och den här är det dessutom ingen som riktigt vet vad den användes till.




Sista stoppet på schemat var då Kultivator. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det, men det handlar mycket om samarbete mellan konstnärer och jordbrukare. Här dog min kamera, precis när vi skulle få en rundvandring. Vi blev i alla fall kvar och åt lunch där, innan vi sedan begav oss av hemåt igen.



När vi kom tillbaka var det en halvtimme kvar till eftermiddagsfikat, så då hoppade jag i duschen. Hade frusit något så fruktansvärt under hela dagen, så att få ställa sig där, under hett, hett vatten var en ren gudagåva.

Jag blev kvar där inne tills det var dags att gå till fikat. Mådde BETYDLIGT bättre efteråt.

Sedan gav jag mig av mot Annexet, ville verkligen få lite jobb gjort. Det var relativt fint väder, så jag bestämde mig för att det banne mig var på tiden att börja binda upp mina linor i trädet. Jag jobbade fram till någonstans runt åtta-halv nio, sedan blev det allt för kallt. Jag var, än en gång HELT nerkyld, så jag gick in i Annexet istället och nystade upp ännu en tvättlina.

Sedan sa jag god natt och gick hem till mig. Då var klockan någonstans runt tolv-halv ett. Men jag blev väldigt nöjd med den dagens resultat. Mitt projekt började verkligen ta form framför mig.




Inga kommentarer: