fredag 8 maj 2009

Inflyttnigskaffe

Onsdag

Jag sov förbi frukosten, men tog mig i tid till lektionen. Vi uppehöll oss i 21:an även denna morgon. Sedan bar det iväg till Annexet för att fortsätta jobba. Jag dök rakt på min hög med tvättlina som skulle redas ut. Snöra, snöra, snöra...

Efter middagen var det bestämt att vi (jag, Johanna, Karin, Nina och Sara) skulle åka och besöka Lee. Jag, Johanna och Sara gick en sväng till ÖoB innan lunchen och köpte lite smått och gott att räcka över som inflyttningspresent. Det blev lite olika grejer och de fick idén att lägga allt i en låda och göra som ett first aid kit.

Johanna och Sara cyklade, jag skulle också men jag hade så fruktansvärt ont i benet (hade gjort illa mig tidigare) så jag, Karin och Nina tog bussen. Vilket var bra, för det regnade lite smått och vi ville inte att lådan skulle bli blöt (det var en skokartong), så vi som åkte buss fick ta med den.

Vi möttes alla upp på Coop i Färjestaden och därifrån fick Johanna visa vägen hem till Lee.



När vi kom in fick vi först en liten rundvandring, sedan räckte vi över presenten.


First aid kit, för alla tänkbara krissituationer. Plåster (en låda Batman & en Hello Kitty), Bandagetejp, tryckförband, metaltejp, säkerhetsnålar, kondomer, tre blockljus m.m.


Sedan gjorde vi kaffe och satte oss att fika och surra i hennes vardagsrum.




Vid nio gick vår buss hem.


Lite bus på hållplatsen.



När jag kom hem gick jag till Annexet, där jag träffar Greta, John, Johan och Oskar som ska kolla på film. Jag hängde med till elevcafét och tittade, sen bar det av hem för att sova. Var SÅ trött.

Inga kommentarer: