fredag 8 maj 2009

Kort kort...

Tisdag.

Var som sagt vaken hela natten, gick till frukosten och mådde JÄTTE dåligt. Vi skulle kolla på en film i 21:an på morgonen. Satte mig och försökte komma över mitt illamående, det gick inte så bra. Bara kände att antingen skulle jag kräkas eller så skulle jag svimma. Då gav jag upp och gick hem.

Optimist som jag är, så trodde jag att nog räcker det gott och väll om jag bara slumrar lite, fram till 10 fikat. Så jag ställde larmet och kröp ihop i min säng.

När jag åter igen slog upp ögonen kände jag mig betydligt piggare, men det var något som inte riktigt stämde. Jag kollade på klockan. Jag hade inte bara missat fikat utan det var redan en bit in på lunchen, jag hade verkligen inte hört larmet. Sov som en död.

Slängde mig upp och drog iväg. Resten av dagen fortlöpte rätt så händelselöst. Mer projekt arbete, dessa infernaliska snören.

På kvällen däremot så var det en dansföreställning i Lidbergssalen. En danshögskola var på besök. Det var kort, men de var väldigt duktiga.




Efteråt gick några och tog en cigg i djungeln och surrade lite.


Lee var tillbaka på skolan för första gången på väldigt länge. Sen hon fick nycklarna till sitt nya hus har hon spenderat all sin tid där, med att fixa och dona och göra det beboeligt. Det var riktigt trevligt att träffa henne igen.


Sedan gick hon, jag och Johanna hem till mig och drack lite kaffe och surrade vidare till det att Lee var tvungen att gå till bussen för att åka hem. Jag och Johanna följde henne till hållplatsen och sa hej då och vi bestämde även att vi skulle komma och hälsa på henne följande dag.

Jag och Johanna gick hem till mig igen och satt där en stund och diskuterade den ena och den andra aspekten av våra liv. Det är väldigt skönt att kunna prata av sig ibland, och Johanna är alltid ett underbart stöd och ett fantastiskt bollplank för tankar, idéer och känslor.

Sedan skildes våra vägar och hon drog sig hem till sig och jag gick och lade mig.

Inga kommentarer: