fredag 8 maj 2009

Jobb, jobb, jobb & lite chill

Ja, det är väll mest så min dag har spenderats.

Jag inledde med mera nystning, det blåste rätt friskt så jag kände inte direkt för att slänga mig upp på ett par krangliga grenar och testa min stabilitet det första jag gjorde på morgonen. Dessutom hade jag rätt så fin träningsvärk i benen. De gamla trädklättrarmusklerna är inte vad de en gång var.

Men efter lunch lugnade det ner sig och solen stack fram näsan igen. Då kändes det okej att än en gång bege sig ut i det fria. Jag fick även låna en stege av vår vaktmästare, så jag slapp hänga på en skör gren för att komma åt de där ställena längst, längst ut.




Eftermiddags fikat bjöd på lite underhållning. Greta hade låst sig ute från sitt rum och löste det på detta sätt. En stege, en Greta och ett öppet fönster räddade dagen för allas vår kära lilla fröken Weibull.






Tillbaka till trädet, jobba fram till middagen och sen, sen, fick jag mig en liten paus.

Dagens skörd. Fan va bra det blir, och fort går det också, även om jag fortfarande har mycket jobb framför mig, så känns det jävligt bra alltihopa, det måste jag säga.



Gick hem en stund, sedan en sväng till ÖoB och sedan var det en föreställning i Lidbergssalen. Det var så bra. Det var Hanna som framförde en liten sak och Orsi och Hilda som hade ett performance. De är alla bara SÅ duktiga, jag älskade verkligen Hannas. Olika versioner/definitioner av mod.

Hem igen, en dusch och sedan fick jag ett tips av Greta att det var folk i elevcafét som skulle kolla på semifinalen i hockey. Så jag tog mig dit. Sedan, efter matchen hängde vi lite, men jag började må lite skumt så jag gick hem.

Det är fest hemma hos mig imorgon, så jag tar det lugnt ikväll. Men imorgon. Då är det party, party!! ;D

Inga kommentarer: