onsdag 21 januari 2009

Fest till vardags

Tisdag...

Ännu en dag med Kicken och textilen. Vi började i 21:an, där hon presenterade lite av vad hon själv håller på med och höll en liten föreläsning fram tills fikat.

Efter det var det tillbaka till Annexet och jobba fram till lunch. Jag satt bara och (som i måndags) kladdade. Tråkigt, tråkigt, trååååkiiiigt....

Lunch. Bästa maten någonsin på skolan. Flygande Jakob! De fick tjurhålla mig för att jag skulle sluta studsa i matkön. Så fruktansvärt gott!

Jobba, jobba, jobba. Bara jobba hela tiden, med tråkiga saker. Räknade minuterna fram tills fikat, då vi äntligen slutade.

Efter fikat gick jag hem för att vila. De flesta andra från min klass hade modellmålning, så jag kunde inte vara i Annexet. Jag kommer inte att anmäla mig varken till krokin eller modellmålningen den här terminen. Kände mig nöjd efter förra omgången och använder nog heldre min tid efter skolan till annat. Typ, eget jobb.

Var först till middagen och hade hunnit ända in på kaffet efter maten innan målarna behagade visa sig. Då blev jag informerad om att det tydligen skulle vara fest på kvällen. De skulle först ha andra passet av målningen och sedan skulle vi ses hos Johanna i B:huset.

Eftersom jag inte målade bestämde jag mig för att ta en bastu istället medans jag väntade på att tiden skulle gå. Vid halv nio var jag hos Johanna.




Tjejerna fick tag i min kamera och roade sig lite under kvällen.


Anledningen till min underbara frisyr är att Johanna skulle färga sitt hår och det blev lite över, så då passade vi på att ta mitt hår också.







Vi tog det rätt lugnt och satt och surrade och lyssnade på musik och drack bara lite lätt. Vid tolv drog jag mig hemåt. Var en väldigt trevlig kväll.

Inga kommentarer: