onsdag 21 januari 2009

Jag som aldrig skulle se åt en tusch igen...

Jag vet inte vad det är som hänt, men jag har verkligen INGEN kraft kvar i mig.

Greta kom hem idag, hon har varit i Chile. När hon såg mig kom hon springandes "Camilla!!" och sedan fick jag famnen full. Själv orkade jag knappt klämma fram ett leende. Det var underbart att se henne igen, men jag orkade verkligen inte. De senaste dagarna har jag tagit varje tillfälle att smita hem och sova en stund, och inte ens det har gett något.

Inte hjälper det heller att jag inte har den minsta motivation för det arbete vi nu utför. Jag såg verkligen fram emot att ha textiltryck förut, nu hinner jag inte mer än sätta foten innanför dörren till Annexet innan jag känner hur humöret sjunker. Den konstnärliga sidan av den här tekniken tilltalar mig verkligen inte.

Jag har engagerat mig på annat håll istället, för att sitta helt overksam är inte heller särskilt trevligt. Jag har ritat mer på min serie. Första sidan är nu klar för att scannas in och bearbetas i photoshop. Jag som skulle lägga tuschen på hyllan när projektet var över :P.


Det har varit en lugn dag. Vi fick resterna av lunchen från igår idag (Flygande Jakob! YAY!), däremot fick vi sallad till middag, bluä.

Inga kommentarer: