söndag 25 januari 2009

Världens längsta måndag

Vaknade sex i morse av Lees larm. Jag verkligen hatar den där saken. Flög upp ur sängen, faktiskt rätt så pigg. Däremot så, går jag ju aldrig till frukosten före halv åtta, så jag hade en rätt tråkig morgon. Fixade naglarna och en ny spellista på youtube. Massa, massa J-pop ^_^. Blev ändå rätt så tidig till frukosten.

Dagen började i Annexet, där vi gick igenom hur det hade gått för oss under den gångna veckan, fick springa hem och hämta min kudde igen för Kicken ville se den.

Sen var det måndagsforum. Inte så mycket att säga om det och sen var det fika. Medans jag satt och sög på min tredje kopp kaffe för dagen försökte jag klura ut vad jag skulle göra när det var dags att börja jobba igen, var ju som klar med det gamla. Bestämde att det nu var hög tid att trycka på något klädesplagg. Hade tyvärr inget hemma, så jag åkte till Färjestaden och köpte två t-shirts på H&M. En vit och en svart.

Jag erkänner att jag har nog snöat in lite just sådana bilder sen mitt projekt, men jag tycker det blir så himla snyggt. Simpelt, men effektfullt. Jobbade hela dagen och vid två hade jag två nya och fräscha tröjor.



På eftermiddagsfikat fick vi ostkaka till kaffet. SÅ gott ^_^! Sen gick jag hem och fortsatte teckna på min serie fram tills middagen. Det är riktigt kul, så länge jag lyckas att inte bli för trött. Ibland vill pennan bara inte röra sig, hur mycket jag än försöker, idag var lite av en sådan dag. Hade väll använt upp vad kreativitet jag innehade tidigare idag.

Middagen blev hastigt och lustigt överstökad. Jag hade skrivit upp mig på att hjälpa till vid inventeringen på ÖoB idag. En del av pengarna går till elevrådet och ska användas i slutet av den här terminen för att arrangera något lite större. Jag tyckte Johanna sa något om en festival, men jag kan ha fel. 250 kr får vi var och en som var där.

Så, tio i fem skulle vi som skulle inventera samlas utanför huvudingången. Sedan gick vi i samlad trupp till ÖoB. Var otroligt drygt, jag fick räkna alla gratulationskorten, affischerna, div. badrumsgeråd och en massa andra grejer. Har fulla händerna med papercuts.

Klockan 21.00 var vi äntligen färdiga och fick gå hem. Nu är jag så fruktansvärt slut i huvudet och hungrig som en varg så nu blir det nog bara till att slänga i sig en macka eller något, sen in i duschen och sedan i säng.

Det har varit en lång dag.

Inga kommentarer: