söndag 11 januari 2009

Första helgen

Då har första helgen tillbaka kommit och gått. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men jag ska inte klaga.

Fredag.
Fredagen flöt på som vanligt vad gäller skolan.

Efter lunchen for jag, Sara, John, Johan och Anna till Färjestaden. De skulle på systemet och jag behövde något att äta lördag-Söndag. Efter det for jag, Lee och Sara och tränade. Det var helt okej faktiskt. Höll på från typ tre till strax efter fyra. Vi var hemma till middagen.

Efter middagen gick alla hem till sig för att förbereda för kvällen. Sara kom förbi hemma hos mig senare. Sen gick vi först till Brage, sen skulle vi till Annexet. Halvvägs träffade vi John, Kalle och Eddie. De (precis som vi) letade efter fest. De kom från Annexet. Det var tydligen ingen där.

Då vart första anhalten istället 5:an. Det var lite liv i Oskars rum, men det blev snabbt beslutat att vi skulle dra till Rangatan.

När vi kom dit hade festen inte börjat än, men vi stannade kvar. Folk skulle ändå dyka upp senare. Vi satt och surrade och drack ett tag tills musiken kom igång. Då började vi dansa. Lite trångt, men vad gör det i goda vänners lag.

Vet inte vilken tid jag kom hem, men när jag anlände fick jag mig en liten överraskning. Fredrik, Regina och Nina var hemma hos mig. Lee hade druckit lite för mycket och mådde inte så bra. De hade hjälpt henne hem. Vi stoppade om henne och hon somnade rätt snabbt. Sen kröp jag själv ihop.

Lördag.
Lördagen var, rätt förutsägbart, en bakis och slödag. Gjorde egentligen ingenting under dagen, sen på kvällen gick jag till Brage. Vi käkade hemmagjord pizza och tittade på film. Vid elva var jag såå trött, så jag gick hem.

Fick verkligen brottas med mina ben för att de skulle lyssna och ta mig uppför trappen. De kändes som bly. Kraschlandade i säng.

Söndag.
Vaknade vid elva-halv tolv av att jag fick ett sms av Lee "Frukost? Kaffe? Film?", så jag gick ner. Vi gjorde kaffe och satte oss sedan för att se 'Get over it'. En underbar film.

Efter det var det dags för Söndagsbestyren. Storstädning på menyn. Diska, damtorka, damsuga, gå med sopor, skura. Både under och övervåning.
Vid halv fyra var vi klara, eller, JAG var klar. Lee hade fått för sig att rensa ut och sortera sina lådor (hon har några stycken).

Jag gick en sväng till Annexet och jobbade lite och umgicks med Nina, Regina och Sara. Johan dök upp efter ett tag. Vid halv sex gick Sara och dem för att kolla på en dokumentär på tv och jag gick hem för att äta. De skulle höra av sig när de skulle gå tillbaka.

Lee hade gjort potatismos och köttbullar, det var riktigt gott. Efter maten satt jag mig på mitt rum och ritade, det flöt på som bara den. Runt nio ringde Sara och sa att de var på väg.

Karin hade ritat på Saras arm. Så himla snyggt.



Nu sitter jag hemma, klockan är 00.25 och det är snart dags att krypa ihop. Ny vecka (sista projektveckan) och i slutet ska vi ha utställning. måste vara pigg och fräsch.

Inga kommentarer: