torsdag 8 januari 2009

Torsdag.

Då var dag två avslutad.

Vi började i 21:an, där vi tittade på ett klipp om en konstnär som heter Duchamp och sedan berättade Sofia lite mer ingående om honom. Hon visade oss en sida som handlar om honom och hans konstverk, understandigduchamp.com.

Efter det gick vi till Annexet för att jobba en stund innan förmiddagsfikat. Efteråt hade jag min tid för överläggning med Sofia. Man visar upp vad man gör och hur långt man kommit och hon erbjuder tips och råd. Imorgon ska vi ha "lillredovisning", bara så vi kan få mer feedback från resten av klassen, innan allt är över.

Har jobbat hela dagen och fått ett rätt bra resultat.

Så här ser det ut när vi jobbar. I nedre hörnet har vi Sara med sin skulptur och i det övre, Nina med en rätt så stor målning.


Övre hörn, Karin, ännu en som målar och så gör även Janette i det nedre (även om hon kanske inte syns så bra.)


I mitten...
Min lilla jobbhörna. Här sitter jag dagarna i ända när jag ritar. Måste nog säga att jag tror jag drog längsta strået där ^_^.


På lunch bestämde vi oss (jag, Sara och Johanna) för att åka till Kalmar vid halv tre. Jag ville på antikvariatet och så ville jag kolla om jag kunde hitta en bredare tuschpenna (det tjockaste jag har är 08). Sara skulle handla mat och gå på systemet och Johanna ville på konstnärsbutiken innan hon skulle fara med tåg till Stockholm (tråkigt att hon inte kommer vara här i helgen).

Vi tog konstnärsbutiken först, så inte Johanna skulle missa sitt tåg. Den affären är en sån att man kan bli både helt salig och totalt deprimerad på samma gång. Så mycket roliga och intressanta saker, tyvärr med matchande priser. Å inte hade de någon penna åt mig heller.

Efter det att vi lämnat av Johanna var det dags för mig och Sara att göra stan. Vi började på Akademibokhandeln, där jag köpte en bok (Tecken & symboler: Ursprung-Innebörd-Historia), dock ingen penna, sen gick vi till Dillbergs (tror jag det hette) där jag tillslut hittade en som verkade bra.

Sen gick vi till antikvariatet, där jag köpte ännu en bok (Lösningen av Da Vinci-koden). När vi var klara där bar det iväg till Erikshjälpen, där jag hittade några roliga saker, köpte inget, bara kollade.

Vi skulle både handla mat och gå på systemet, men vi hann inte båda innan det var dags att fara hem, så det blev ICA och sen bar det av, så vi inte skulle missa middagen. Systemet tar vi imorgon.

Det slår verkligen aldrig fel eller hur? Här kommer jag till middagen totalt utsvulten och vad serveras? Soppa... Så. Djävla. Typiskt.
Käkade under protest och under den tiden blev jag duperad till att följa med Lee och träna imorgon (däremot satte JAG dit Sara, så hon ska också med ^_^).

Efter middagen gick Sara hem och jag for iväg till Färjestaden och solade lite. Det var skönt, sen när jag kom hem tog jag faktiskt och körde ett pass Core. Det var länge sedan nu och det kändes bra.

Sedan dess har jag suttit och läst, tagit en dusch och sitter nu och ritar och lyssnar på musik.

Inga kommentarer: