onsdag 7 januari 2009

Nystart.

En helt fantastisk start på den nya terminen. Somnade vid ett igår och bokstavligen ploppade upp ur sängen vid halv åtta i morse. Pigg och glad och fräsch tog jag mig till matsalen för frukost.

Det var så kul att träffa alla (inte riktigt alla, vissa kom senare på dagen och vissa ikväll) och sedan gick vi i samlad trupp till Annexet. Ännu ett återseende, Sofia, vår lärare. Vi satt och pratade lite och berättade hur vi hade haft det.

Sen gick vi till 21:an där vi skulle lyssna på något radioreportage från igår, men det var tydligen inte utlagt än. Så vi satt och fortsatte prata, tills fikat, sen var det dags att börja jobba igen.

Alla har fått en tid bokad med Sofia då vi ska visa hur pass långt vi kommit (yikes!) och få lite tips på vägen om det behövs.

Jag satt ett tag i Annexet men drog mig sedan hemåt, det var för tyst för mig. Har mest legat på sängen och ritat hela dagen, har gått otroligt bra. Solen sken in genom mitt fönster och allt bara kändes såå bra. Gjort två nya och färdigställt typ fyra. Har räknat dem, är uppe i 45 st nu.

Det skulle egentligen vara det dubbla (ungefär) men det roliga är, jag har inte gett upp än. Jag behöver ingen som boostar mig, det fixar jag själv, bara genom att jag blir så paff/pepp varje gång jag inser att fortfarande någonstans tror att jag faktiskt kan lyckas.

Jag kan inte förklara det. Det är som...ja... Har ni nån gång känt den känslan av att det finns någon som verkligen tror på er (även om det bara är jag själv) och ni vill verkligen inte göra denna någon besviken? Det är ungefär så.
Även när jag sitter och räknar på det och verkligen SER det omöjliga i vad jag försöker göra, hörs fortfarande en röst i mig som inte godkänner annat än att jag kämpar tills det absoluta sista andetaget.
Det är samma röst som, när jag fick förfrågningar om skolan och påvisningar på att jag kanske inte var tillräckligt bra för att komma in bara svarade med "Fuck'em, jag ÄR så bra OCH bättre!".

Tjurskallen? Kan hända. Men hon ger sig i alla fall inte, jag lyckades göra sju (sex och en halv) nästan klara bilder på EN dag hemma. Det kommer inte bli lätt, men vänta bara. Det är inte över än.

Aja, vidare...

På eftermiddagsfikat fick jag höra av Anna att hon, Kalle och Johanna (inte från min klass) skulle till Färjestaden, så jag hängde på.

De gick på ICA. Jag på systemet. Sen for vi hem och kom lagom till middagen. Sen gick jag hem.

Vid ungefär halv sju hade vi bestämt att vi skulle basta. Vi blev några stycken. Jag, Anna, Kalle, Johanna, Johan, Sofia och Eddie. Vid åtta var det nog för mig, så då gick jag hem. Lee satt och kollade på film när jag kom. Jag slog mig ner, och kände direkt hur jag höll på somna, men jag såg klart filmen.

Sen gick jag upp och duschade. Då blev jag lite piggare och såg ett avsnitt av Slayers. Nu ska jag sova, såå trött. Dock vääldigt nöjd med min första skoldag. Kommer nog att sova som en stock.

Natt natt.

Inga kommentarer: