torsdag 2 april 2009

Bra dag, bra dag

Ännu en underbar dag. Skola som vanligt, underbart väder, så vi uppehöll oss delvis utomhus.

Jag, Lee och Kalle for in till Kalmar. Lee skulle iväg med tåget från centralen, hon ska på sin morfars begravning. Vi gick och shoppade lite och sedan satte vi oss på Krögers och tog en kaffe.


Några av Kalles kompisar anslöt sig till oss.


Sedan följde jag och Kalle Lee till tåget och tog farväl av henne och jag satte mig att vänta på bussen hem. Anlände lagom till middagen.

Resten av dagen spenderades i mitt hem. Dags för lite förnyelse, jag har färgat håret. Blev betydligt ljusare än vad jag tänkt mig, men jag är rätt så nöjd i alla fall. Det ska få sätta sig i några dagar så får vi se om det behövs fixas något eller om jag ska lämna det som det är.

På kvällen var det klädbytning i Annexet. Folk samlade ihop kläder och saker de inte längre kände att de ville ha. Ett efter ett hölls dessa upp och så fick folk visa intresse, var det fler än en blev det lottdragning.






Jag fick mig en ny klänning, en sjal och en bok.


Fick besked från de som ska ta min tand idag, med den muntra upplysningen att nog ska de ha tid med mig, inom 6 månader. Kul. Jag hatar tandvården. Snart gör jag det själv.

Inga kommentarer: