måndag 6 april 2009

Husvagnsutopi och bullgull

Okej, då var det bara ett par dagar kvar till påsklovet, eftersom denna vecka blir kort. Vi går bara fram tills på onsdag.

Det är Helle som får nöjet att sätta oss i arbete, dessa dagar och hon var snabb att ta oss bort från skolan. Vi samlades först i Annexet och fick lite information om vad vi skulle göra, sedan var det måndagsforum, följt av fika.

Efter fikat samlades vi åter i Annexet, bara för att dela upp oss, vilka som skulle åka i bussen och vilka som skulle åka med Helle. Sedan bar det av.

Johanna fick äran att forsla de som blivit satta i bussen till vår slutliga destination.



Andra, bland annat jag själv, åkte då med Helle.





Vi åkte hem till Helle. Sjukt stort hus.


Där delades vi upp i grupper, som ska hållas i de två dagar (idag och imorgon) som vi ska jobba.

Grupp ett.


Grupp två (min).


Grupperna har blivit tilldelade varsin husvagn som vi nu ska göra något av. Idag användes till brainstroming. Det riktiga jobbet, är vad som ska uppta morgondagen.



Vi tog det lugnt i början, ingen hade någon riktig idé om hur vi skulle lyckas med det här och diskussionen var fåordig.



Lunch på verandan i solskenet.





Sedan var det dags igen, vi hade diskuterat vidare under lunchen och börjat utforma en liten idé om vad vi ville göra. Dock ingen klar bild.




Tillslut bestämde vi oss för att "outsourca". Vi skickade var och en ett sms till 118 118 och frågade dem vad de tyckte vi skulle ta oss för med husvagnen och sedan skrev vi ner, både frågor och svar, på själva husvagnen.




Precis innan det var dags att börja bege sig hemåt igen, sprang jag över en snabbis till den andra gruppen och kikade hur det gick för dem.




Vi var hemma lagom till fikat. De har ställt fram trädgårdsmöblerna nu, så det var dit det bar. så mycket mys.



Sedan gick jag hem och tog det lugnt ett tag, fram till middagen där jag, Sara och Nina satt och skämtade och skrattade så jag blev lite snurrig av syrebrist. Drog även till oss några frågvisa blickar från omkringsittande.

Hem igen och satt vid datorn i ungefär en timme. Sedan gick jag iväg mot Brage, det skulle bakas och hängas där. På vägen träffar jag Sara, Pym och Simon och stannar och surrar en stund. Fortsätter sedan.



Väll framme på Brage är Sara redan igång med baket och det första som fångar min uppmärksamhet, är att, pinjatan, som vi fick på födelsedagsfesten, fortfarande hänger och dinglar från taket.

Den stackaren är alldeles trasig.


Sara bakar, jag leker moraliskt stöd.


En liten stund går, sedan anländer Greta, gitarren i högsta hugg. Även hon ger sig in i baket.




Även Anna ansluter sig.




Sara dök upp efter ett tag.



Blev en hel del bullar och goda blev de också (fick tjuvsmaka ^-^).


Halv elva drog både jag och Greta oss hemåt och nu är det nog dags att hoppa i säng.

Inga kommentarer: