lördag 4 april 2009

Upptäcktsfärd och grillfest

Ja, vad säger man. Vaknade vid tio, gick ut och lade mig en stund i solen, sen när jag gick in igen fick jag för mig att gå på en liten upptäcktsfärd. Inte så långt, blev mest bara nyfiken på om jag kunde komma in i förrådet i det tomma rummet uppe hos mig, de två i mitt rum gör jag det inte.

Men hör och häpna, det finns inget lås på den dörren, bara en papperslapp som blivit instucken i hålet, så jag hämtar min nyckel och använder den som handtag, och vips åker dörren upp.


Stack in kameran och fotade först, ville inte bli överraskad av några skadedjur.


Väl därinne hittar jag en påse. I den påsen ligger det en massa papperslappar som någon har skrivit på. Det står saker som, Klas katt klarar skivan i Gula villan Fredag, Power Rangers intar Gula villan med blandade känslor Fredagen den TRETTONDE, Yellow Palace Friday, be there or be square, Göran Persson ordnar RAVE i Gula villan på fredag o.s.v. o.s.v...


Ett trasigt vinglas och en kartong för en stereo.


På andra sidan ligger ännu en påse, med fler lappar, dessa dock handskrivna, med ännu underligare texter på. The sound of train collapsing, six glasses of water, seven phonecalls, I wish I'd only look and didn't have to touch. I wish I'd only smell this an didn't have to taste. SÅ skumt.



I den andra påse fanns även en liten tygkanin. Den var söt, och såg förbluffande fräsch ut, den måste ju ändå ha legat där ett tag, av spindelväven att dömma.


Medans jag sitter där blir jag nyfiken på lappen som satt i hållet på dörren, jag lokaliserar den och väcklar ut.
Där finns en teckning och en bit av en text som är rätt så intetsägande.


Gick ut och lade mig igen och sedan vid tre, bar det av ner till fotbollsplanen. Det var grillfest på schemat. Det spelades musik, vi kastade fresbee, spelade kubb, fotboll och grillade och drack, så klart.











Min proviant. Vin och marshmellows.


En grill för vegetarianer...


...och en för oss andra. Sprang hem och hämtade ett par vårrullar, blev som lite hungrig av att se all mat.

















Framåt solnedgången försökte vi få igång en riktig eld. Tändvätska funkar bra, men håller inte så länge.



De försökte fläckta igång den, även det med mindre önskat resultat.



Sen bar det av hemåt för mig. Efter två hela dagar i solen, slogs jag av frossa, gick hem och tog på mig mer kläder, men det gav inget, så, änn en gång sitter jag hemma och känner mig väldigt mycket som en nykokt kräfta. Men det är det värt, skulle inte byta för allt i världen.

Inga kommentarer: