söndag 26 april 2009

Finland: Dag två

Vaknade 09.30. Bakis, men på gång ändå. Vi samlade ihop oss på samma ställe som dagen innan och klev av båten. Hela gänget var rätt slitna.




Vi gick till vårat hotell och lämnade vår packning i ett rum där. Vi fick inte checka in än, så då hade våra lärare ordnat så att vi skulle gå till konstakademin för en rundtur. Det var en bit att gå, men turligt nog är Helsingfors en väldigt vacker stad, så medans man gick såg man både det ena och det andra av fascinerande byggnationer.







Vi blev kvar på skolan och åt lunch där. Sedan var alla JÄTTE TRÖTTA. Snabbt och lätt kollade våra lärare upp om det skulle vara möjligt för oss att gå tillbaka till hotellet och checka in. Det var det, de sa att våra rum skulle vara klara lagom till det att vi kom dit.

Så vi gick tillbaka och fördelades upp på rummen. Vi skulle bo två och två, så Kristina hade bara snittat oss efter hur vi var fördelade på båten, vilket placerade mig tillsammans med John.

Vi fick en liten paus på en timme och skulle sedan samlas igen. Vi skulle först gå och kolla på en kyrka och sedan iväg till nationalgalleriet, på utställning. Medans vi var på hotellet var allt lugnt, men ett tag efter det att vi gett oss iväg började jag må lite dåligt och när vi väll kom till utställningen inte i något vidare skick.

Jag passade på utställningen och satte mig i caféet en stund istället och hoppades att det skulle gå över. Det gjorde det inte och ju längre tiden gick, desto mer uttråkad och illamående blev jag. Vid det laget ville jag bara tillbaka till hotellet och sova. Men så som jag är, var det ingen bra idé att ge sig ut och försöka hitta tillbaka själv. Så jag blev sittande där jag satt.

Tillslut hittade jag Karin, även hon var illa däran. Hon och jag bestämde oss för att bege oss tillbaka, hon kunde vägen. Så Torsdagskvällen spenderades på mitt hotellrum. Kollade på tv, duschade (igen) och ritade. Somnade rätt tidigt.

Slut på dag två.

Inga kommentarer: