söndag 26 april 2009

Finland: Dag fyra (hemresa)

Vaknade av att jag hörde hur Johanna gick omkring i hytten och fick veta att det nog var bäst att jag klev upp för det var alldeles strax dags att kliva iland. Stressad och bakis är inte en kombination jag rekommenderar. Fick vätskeersättning och ögondroppar av Jeanette och en ipren av Karin, sen gick det lite bättre för mig.

Vi klev av och några av oss samlades utanför. Jag, Karin, Sara, Jeanette, Nina och Lena tog bussen till slussen och därifrån tåg till T-centralen. Där sa jag och Jeanette hej då, vi klev av, de åkte vidare åt sina håll. Sen lämnade vi väskorna på centralen och gjorde stan.

Johanna hade rekommenderat en skoaffär som hon tyckte jag skulle besöka. Jag och Jeanette virrade runt ett tag, sen hittade vi den. Jag klev in och min första tanke var "jag har dött och kommit till skohimlen." Det var helt otroligt. Nu har jag TVÅ anledningar att besöka Stockholm oftare. Den och butiken där de säljer manga. Tog båda när jag ändå var där ^-^. Så, ett par nya skor och tre nya böcker till en väldigt, väldigt nöjd Camilla.




Jeanette skulle åka buss hem och jag skulle ta tåget. Hon for tio över två och min gick tjugo i tre. Så vi sa hej då på centralen och sedan var det bara för mig att vänta. Var inga större problem, satte mig bara och läste mina nya böcker. Sen kom tåget.

Vid det laget var jag rätt trött och det var väldigt skönt att vara på väg hem. Samma väg hem, fast baklänges. Först till Linköping för att byta och åka mot Kalmar. När jag hoppade av tåget i Linköping träffade jag på Sofia och Sanna. De var på samma tåg som jag.

Efter det att vi åkt en stund fick vi veta att tåget inte skulle kunna ta oss ända fram till Kalmar. Det var något fel på spåret, en solkurva. Så vi fick åka till Rimforsa och därifrån skulle vi få åka buss en bit, till Vimmerby, och sedan ta ett annat tåg.

Det, i sig självt var inte så kul och sedan på det så gick vår buss och försvann någonstans på vägen och blev en halvtimma sen att plocka upp oss. Bussen stannade en gång för att plocka upp fler som hade åkt ett annat tåg som också varit tvunget att stanna och där hittar vi även Massih.

Anlände i Kalmar en timme försenad så vi missade bussen ut på ön. Tack och lov fick vi hjälp och de på tåget ordnade taxi åt oss. Det var skönt. Sen var jag ÄNTLIGEN hemma. Jag och Lee umgicks en stund och delade med oss av våra upplevelser från respektive resa, sen kollapsade jag i säng.


Inga kommentarer: