lördag 11 april 2009

Grill i Kalmar

På Fredagen dök Peter och Lena upp hemma hos mig. Vi drack kaffe, satt och pratade och de fick en rundvandring på skolan.

Sedan åkte vi hem till dem. Först skulle vi grilla, det såg ut som om hela balkongen hade tagit eld, som det rykte. Gick inte att gå ut utan att få en hostattack.







Sen fick vi lite bättre fyr. Lena blåste tills hon blev yr.


Kött, potatissallad och bearneisesås. Yum yum! ^-^



Lite öl-spel på det, och lite konversation.



Och vad vore jag för en om jag inte hittas, sittande någonstans, med en kopp kaffe i handen/på bordet.



Runt ungefär ett (tror jag) bjöds det på hembakat och lättdryck och vi såg på Grannfejden. Sedan bar det isäng. Runt två.

Vaknade runt nio på morgonen och gick omkring och stökade för mig själv i väntan på att de andra skulle kliva upp. Vid halv tolv-tolv, kom de sig upp.


Vi var lite slitna, men glada ändå. Sedan skjutsade de hem mig. Allt som allt, en väldigt lyckad kväll.

Resten av dagen var lugn. Gick en sväng till ÖoB med Greta och Sara, tog en dusch, kollade på film och hörde av mig till min familj.

Strax efter åtta hörde jag av mig till Greta och kollade vad hon gjorde. De hängde några stycken i 5:an, så då gick jag dit. Vi satt ett tag och drack kaffe och surrade. Sedan försvann folk en efter en, tills det var bara jag och Greta kvar. Då gick vi hem till vårat eget.

Jag kollade på en film till och sedan bedömde jag den här dagen som över. Marsch i sång.
Det var prat om att det ska grillas imorgon. Ska bli mys.

Inga kommentarer: