tisdag 7 april 2009

knepa, knåpa ihop en dag...

Idag var det meningen att vi skulle fortsätta med våra husvagnar, men Helle var hemma med sjukt barn så det blev tyvärr inställt. Så dagen spenderades på andra sätt.

Tidig morgon på skolan, vi satt en stund på stora trappan, det var då vi fick veta om Helle. Vi skildes åt och skulle mötas igen vid halv elva i Annexet. Vi hade fått en stand-in, som då skulle ha hand om oss under dagen.



Jag och Johanna satt och surra en stund utanför Annexet, sedan gick jag hem och hoppade i duschen. Johanna kom förbi senare och vi drack kaffe och njöt av solen på min veranda.


Medans vi satt på trappan blev vi underhållna av vår vaktmästare, Göran och två medhjälpare som höll på och flytta en apparat.




Vi samlas utanför Annexet, en del av oss i alla fall. Meddelandet om ersättaren hade inte nått några i tid och de var redan utflugna för egna ärenden.

De som var kvar, vi åkte på en liten utflykt. Vi fick två lunchkorgar från köket.



Sedan packar vi oss in i en av skolans bussar och beger oss iväg.



Jag vet inte vad det hette, där vi hamna, men mysigt var det.





Till lunch fick vi kycklingsallad och bröd. Det var faktiskt riktig gott.


Vi satt och åt och samtalade om både det ena och det andra, vi såg tranor och svanar och en båt.



Efter maten blev det, så klart, kaffe. Med bullar, de som Anna och dem bakade igår.


Jag fick ett litet besök.


Sedan bar det av hem. Vi kom fram typ ett, då gick jag hem och lade mig ute i solen. Gick till fikat, kom tillbaka och lade mig igen.
Gick en sväng till Brage och hängde där med Karin, Sara och Nina ett tag, sedan blev vinden lite kylig så jag var tvungen att gå hem och ta på mig lite mer kläder. Sen var det middag.

Efter middagen gick jag, Lee, Karin och Sara hem till Villan och Karin klippte mig, så nu är man helt vår-renoverad.

Klockan sju skulle Högalid (en annan skola) spela i elevcafét, så vi gick dit. De var väldigt duktiga och stämningen var hög.








När det var slut satt jag, Karin och Nina och surrade en stund, sen var det dags att ta farväl av Nina, hon åker hem 5 i morgon bitti, vi ses inte mer förns i Stockholm. Sen gick jag hem.

Inga kommentarer: