tisdag 28 april 2009

Öppet hus

Idag var det öppet hus på skolan. Ute vid vägen hade det satts upp ett stort plakat...


Och Greta och Massih hade fixat några affischer och satt upp.


Eftersom de hade gjort affischerna bjöd Kristina oss på tårta. Den var jättegod.


Fullt med nya människor. De kom och gick hela dagen och besökt de olika kurserna (beroende på vad de var intresserade av).


Själv spenderade jag min dag studsandes mellan datasalen och trädgårdsmöblerna utanför matsalen. Jag har äntligen kommit igång ordentligt med mitt projekt och har en viss hum om hur det ska utformas.

Jag har skrivit ut alla de bilder jag har tagit under vår tid är på skolan och satt hela dagen och klippte ut dem. Har djävlats så mycket med saxen idag att jag har ett begynnande skavsår på tummen, den är lite svullen och öm. Men det gick inte att sluta 'bara en till, bara en till'...

Gick in i matsalen, åt, fyllde på min kaffekopp och gick ut igen. Var så skönt ute, solen kom och gick men det var väldigt varmt i luften hela tiden. Behövde inte sitta ensam, folk kom och höll mig sällskap. Sara satt med mig mest hela tiden och hjälpte mig hålla reda på bilderna allt eftersom jag klippte ut dem.

Folk tyckte det var jättekul att sitta och bläddra igenom och kolla på bilderna. Ska bli kul att se vad de tycker när allt är klart och monterat.




När solen inte längre ville återvända gick jag hem och satte mig en stund och klippte klart de bilder jag hade kvar. Det blev rätt många. Bara vår Finlandsresa var närmare 200 bilder. När jag fått slut på de jag skrivit ut under dagen, gick jag tillbaka till datasalen för att fixa nya.

På vägen dit träffade jag Angie och Lukas, de skulle se på film i 21:an och när jag gått hem med mina nya utskrifter, bestämde jag mig för att ansluta mig till dem. Vi såg MIB och satt och surrade ett tag. Sedan gick jag hem för att sova.

Inga kommentarer: