söndag 19 april 2009

Lovets näst sista dag

Lördagen började inte bra, jag hade INGENTING att göra, var så uttråkad. Varvade att sitta och drälla framför datorn med att spela på min trumpet.

Tillslut fick jag kontakt med Angie, hon och Cecilia och Juan skulle ut på en liten roadtrip, bara för att komma bort en stund och hon undrade om jag ville hänga på. Utan att fråga vart vi skulle ens en gång, tackade jag ja.

Vi samlades vid tre i Annexet och sedan satte vi oss i Cecilias bil och for iväg. Angie läste kartan och försökte hitta något lämpligt ställe för oss att sikta på.

Vi hamnade på ett ställe som heter Gråborg. Lite på väg mot den östra sidan av ön, så det var lite blåsigare än hemma, men inte allt för farligt. Solen sken och vi hittade en liten vrå under ett träd innanför borgmursruinen, så vi blev inte allt för kraftigt utsatta. Det var väldigt mysigt.

Cecilia satt och broderade, Angie låg och läste och tog lite bilder, jag och Juan satt och ritade. Vi drack läsk och käkade godis och lyssnade på radio genom Angies mobil.



Kapellruinen utanför muren.




Själva Gråborg.







Vid 5 var vi hemma igen, och jag var jättehungrig. Väll hemma i huset lagade jag mat till mig och Lee, pasta carbonara.

Lee och jag hade bokat att ha den här kvällen för oss själva, hon har haft sin bror här och de har varit en hel del i Kalmar och jag har varit ute på mina egna äventyr, så vi har inte setts så mycket på senare tid.

Lee åkte mot Irland idag, så igår var vår sista kväll på ett bra tag och så flyttar hon ju nästan så fort hon kommer hem igen. Så gårdagen var bara för oss.

Vi åt den goda maten, drack rödvin och kaffe med Dooley's, lyssnade på musik och skiva ett av Liftarens guide till Galaxen medans hon packade ihop det sista hon skulle ha med sig.

Vid ungefär halv ett var det dags att gå och lägga sig. Lee hade beställt taxi till klockan tolv idag och hon ville att vi skulle äta frukost tillsammans innan hon åkte.

1 kommentar:

tahlberg sa...

Pasta Carbonara <3

Ska jag laga ikväll :)