söndag 12 april 2009

Öl och häng

Tog det lugnt på morgonen. Kollade lite på film och sedan försökte jag städa upp lite i huset, i den mån det gick, allt är huller om buller i och med Lees flytt. Tog disken och försökte sopa upp så gott det gick. Min våning är i alla fall respektabel igen.

Hörde av mig till Greta som då kom förbi på en kopp kaffe ute i den sköna solen. Vi satt hemma hos mig tills det att Oskar kom hem från sin lilla resa, allt som allt var han borta i fyra dar. Genom köksfönstret såg vi en liten samling vid grafittiväggen, så vi gick dit. Satt där ett tag, sen gick jag hem.

Efter ungefär en halvtimme hemma, kom Louise och knackade på, vi gick ut och satte oss i solen och tog en öl och surrade. En öl blev två, som sen blev tre o.s.v.. Solen försvann från framsidan av huset, då gick vi runt och satte oss på en bänk på baksidan. En stund in så kom vi på den fantastiska idén att det skulle vara rätt soft att hitta ett tak att sitta på.

Vi klättrade upp på Annexets tak och satt där tills även det blev för kallt, då gick vi hem till mig igen. Sudden och Becka dök upp efter ett tag och vi drog oss in och upp på min våning. Vet inte vad klockan blev, men en bra bit in på kvällen bestämde vi oss att dra vidare. Hamnade i A:huset, framför tv:n. Kollade ett tag, men sedan, efter ändlösa reklam avbrott, som då bara tjatade om mat, blev jag SÅ hungrig. Då var jag tvungen att gå hem.

En vårrulle, lite wok-grönsaker och en smör och honungsbrynd brödbit blev den utvalda kosten för dagen (insåg precis att det är allt vad jag ätit idag, förutom två mackor när Greta hälsade på).

Lee kom hem idag, hon och hennes bror. De sitter och kollar på film, och jag tog min mat och gick upp till mig.

Inga kommentarer: