fredag 3 april 2009

Sol, basket & teater

Försov mig i morse. Klassen skulle på en liten utflykt, som jag då missade. Så jag tog tillfället i akt och återupptog läsningen av boken jag fått i födelsedagspresent, samtidigt som jag njöt av solen. Har varit utomhus i stort sett HELA dagen. Undantag är maten, kaffet har däremot fått följa med ut.

Kan stoltsera med ännu en underbar dag. Hela skolan har börjat leva igen, trädgårdsmöblerna utanför matsalen har inte ställts fram än, men det hindrar ingen från att sätta sig där. Alla är glada och leker och spexar. John och Simon har till och med fixat en liten basketplan.
Jag gick en sväng till Öob, barfota (Yay!^-^), det var så skönt, marken är alldeles varm.

Efter middagen kom Pym förbi hemma hos mig och undrade om jag skulle med ner till planen. Tog vårat pick och pack och begav oss. Solen sken, det spelades musik och basket och vi drack liten smått.





Greta hade på sig ett par snitsiga tights.




Vi satt mellan ungefär halv sex fram till sju, då det var dags för teatercafé i Lidbergssalen. Sara var trubadur på vägen dit.


John hade sin "portabla" musikanläggning med sig till basketplanen.


Teatercafét var ett samarbete mellan skrivarna och musikteater. Några av skrivarna hade skrivit en pjäs var och musikteater tolkade. 9 st allt som allt.




Nr 1. Minns Kassler, av Viktor Silfverhjelm Hultqvist.



Nr 2. Prometheus Eld, av Petter Lindal.



Nr 3. Junkies sees what junkies did, av Mark Wikström.



Nr 4. Julia & Isolde, av Johanna Ekeliw och Karin Kåks.



Nr 5. Husfasaden, av Erik Lenas.



Nr 6. Kontaktannonsen, av Jenny Ringsby.



Nr 7. Jesus och Legion- Tolkning ett, av Lars Hallén.



Nr 8. Jesus och Legion- Tolkning två, av Lars Hallén.



Nr 9. Jaget, Detet och Överjaget, av Regina Mattisson.



Ansamling i djungeln efteråt.




Sen bar det av hem för min del, blev lite bränd under dagen så jag fick frossan i mig, när luften blev lite kyligare. Nu har jag mest bara ont och ser ut som en kokt kräfta.

Inga kommentarer: