tisdag 11 november 2008

Drömbilden

Vaknade före väckarklockan i morse. Mådde förvånansvärt bra. Funderade på om jag skulle gå till skolan eller inte. "Vad ska jag göra idag?" Svaret blev: Sitta vid datorn. Det skulle jag göra även om jag stannade hemma så då tyckte jag det var lika bra att gå. Slipper få frånvaro. Var dock inge vidare motiverad. Gårdagen var såå tråkig.

Så jag gick. Kom ner till frukosten och hittade Nina och Sara och tack och lov gick Nina med på att byta cafédag med mig. Kändes inte som någon vidare bra idé att stå och snörvla över folks kaffe och mackor. Så jag hamnade på Fredag istället.

Sen begav vi oss till datasalen. Kände mig lite mer motiverad nu när jag fått mitt kaffe. Hoppades på att vi skulle gå vidare i programmet och kanske komma till något annat än hur man skapar och hanterar lager, annars kan det vara skönt att bara försvinna in i arbete och få dagen att gå.

Första kruxet med min plan blir uppenbart när jag kliver in i salen. Hon sitter och visar bilder och pratar. Smyger mig in och sätter mig vid en ledig dator. Den är dock inte påslagen. Jag får nästan panik, jag pallar verkligen inte att sitta och lyssna på henne. Trycker hörlurarna i öronen och bara tittar på bilderna. Det funkar.

Hon pratar fram till fikat. Jag känner hur jag håller på att somna där jag sitter. Hugger Janette och tågar iväg till elevcafét.

Efter en stärkande kopp kaffe går vi tillbaka. Då stöter jag på problem nummer två. Eller, det är egentligen två problem i ett. För det första fortsätter Johanna att pladdra på om samma sak som igår. Vi kommer aldrig att komma någonvart. För det andra så är det någon i klassen som insisterar på att ha just det fönster som öppnas åt mitt håll öppet. Så gick det med att försvinna i arbetet, så fruktansvärt kallt.

Men dagen gick fort i alla fall. Blev färdig med bilden som jag började på igår.

Så här blev den.


Heh. Jag blir verkligen kreativ vid de underligaste tillfällen. Trött, förkyld och febrig ramlade jag isäng vid åtta igår kväll. Var stendöd vid nio. Vaknade och somnade flera gånger under nattens gång. Vet inte vad jag drömde men varje gång jag vaknade hade jag en bild framför mig. En ny varje gång.

Satt från eftermiddagsfikat och skissade medans jag väntade på att det skulle bli middagsdags. Sen var det dags för Kroki. Gick hem, hämtade mitt block och gick sedan till Annexet. Han bara kliva innanför dörren innan jag kände "Näe, jag vill verkligen inte det här.". Krokin har blivit så tråkig sen Kristina for. Hon var den enda som ansträngde sig för att göra något av den.

Jag gick hem igen och satte mig åter igen med mina bilder från inatt. Sen kom Lee hem och hon och jag satt och kollade på bilderna som hon tog när hon var i Berlin. Sen skulle hon ta en dusch. Då gick jag upp till mig igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

lite lagom söt med ett hopp om att den nya vackra kvinnan finns under huden.