fredag 21 november 2008

Snabbgenomgång

Okej, så jag orkar inte gå igenom den här veckan dag för dag. Så vi tar det i stora svep istället.


Avslut av veckans ämne.

Vi har avslutat modelleringen nu. Det sammanlagda resultatet.



Det här är den hand jag gjorde (den större).






Udda (placerade) gäster.

Under veckan så fick jag plötsligt grannar. Det är byggarbetare som har anlänt för att bygga vad som ska bli Konstens hus där de nya ateljéerna och utställningslokaler (samt lite annat) kommer att vara. Precis bredvid mig sitter de och fikar när jag jobbar (och blockerar min sol gör de också).




Förargelseväckande beteende.

Det är så sorgligt. Graffitiväggen som precis byggts ska nu rivas för att göra plats åt konstens hus. Fattar faktiskt inte ens varför vår rektor gav tillåtelse att bygga den, när han visste att den ändå skulle rivas.


Här har de redan tagit bort halva väggen. Han inte fota den målningen innan den försvann.




Klimatförändringar.

Fick en bild skickad till mig från Ö-vik. Den visade på hur mycket snö som kommit där. Gick ut med kameran igår och fotade hur slutet av November ser ut på Öland.

Soligt och plusgrader.


Grönt gräs och blommor växer det fortfarande.


När jag däremot klev ut genom dörren imorse såg det ut såhär. Bokstavligen över en natt.


Kan dra gårdagen och idag lite snabbt. Skola till halv tre. Storskrubba mitt rum och dammsög även. Middag. Satt hemma och tecknade till åtta. Gick sedan och bastade med Greta, Lisa, Sara och Pym. Kom hem elva.

Lee hade bett mig sova hos henne den natten. Hon blir ibland väldigt rädd, så när jag kom hem gick jag inte upp till mig. Vi satte oss och kollade på film. En sån där chick flick, jättepep så efter det var vi inte så trötta. Lee drog upp att hon kände för att måla och även jag kände för att fortsätta teckna.

Så vi satte på lite musik och satte oss att göra just det. Klockan fyra (cirka) var jag färdig med mitt. Kände mig lite dåsig då. Gick ut och till min förvåning är marken vit. Jag blev helt lyrisk och drog ut Lee vars enda kommentar var "fint." och gick sedan in igen. Själv tryckte jag musik i öronen och lekte och dansade runt i snön.

Gick tillbaka in igen. Hade varit ute i typ 45 min. Då bestämde vi oss för att det var onödigt att ens gå och lägga sig. Så vi drog igång Click. Klockan sju var den slut. Gick upp till mig och tog en dusch och gick sedan till frukosten. Lee gick och lade sig.

Hi hi. Satt och tecknade hela natten (så gott som) och bra blev det.


Har varit i skolan idag. Vi gjorde som inte så mycket förutom att städa upp efter oss.

Pizza buffé till middag. Satt och pratade med några från musikteater. Kände för att hitta på något på kvällen, men jag visste inte vad. Träffade Greta & :co och frågade vad de skulle göra. De skulle dricka lite vin hos henne vid halv nio. De sa åt mig att komma förbi.

Gick hem och satt och kollade på Armagedon med Kalle tills han for hem vid sju. Låg på soffan och väntade på att Lee skulle komma hem (hon hade varit och tränat). Hörde hur hon kom in genom dörren, sen minns jag inte mer. Jag slocknade. 36 timmar vaken i sträck tar ut sin rätt.

Vaknade vid halv ett och var pigg igen, så jag tog mig en promenad runt området. Lite kallt, men skönt.

Inga kommentarer: