onsdag 26 november 2008

Projekt. Dag 2, Vecka 1.

Tisdag.

Jag är nog en av världens värsta tidspessimister. Det är bara dag två och jag känner redan pressen för mitt projekt. Jag ligger egentligen före min egen planering (åtta bilder så här långt) men medans jag satt och skissade idag började jag undra om jag inte tagit mig vatten över huvudet ändå.

Två till tre bilder om dagen ska väll inte vara så svårt. Pennan bara glider över pappret och jag drar till mig förundrade blickar (Var får du allt ifrån? Hur kommer du på vad du ska göra?). Det har dock slagit mig att jag nog måste lägga upp en tuschbudget, dessa pennor håller inte hur länge som helst. Har redan varit en sväng till shoppen när den första gav upp för mig.

Idag har i och för sig varit en dag då jag har haft annat att göra än rita, så mycket tid har fallit bort. Hela dagen har vi haft föreläsning med Pav. Han är så himla kul att lyssna på.

Under den här veckan kommer vi ha föreläsningar varje dag så det gäller för mig att hushålla med min tid. Krokin går t.ex. bort. Så även första passet av modellmålningen imorgon.

Befinner mig dock under ett vaksamt öga "Gå inte ner dig för mycket i det där bara". Johanna. Vi hade bokat bastu idag och jag la även av tid för att se andra delen av modstrilogin. Lyckades hur som helst nå mitt mål (nästan i alla fall), skissade och linjerade dagens obligatoriska två, får ta skuggning när jag har en stund över.

Jag och Johanna bastade till tio, sen gick jag hem och såg på film med Lee. Sen gick jag och la mig (vid typ tolv). Somnade dock inte förns fem i morse.

Inga kommentarer: