torsdag 6 november 2008

Fingermördaren

Yay för produktiva dagar! ^_^

Idag har varit en bra dag. Vi började med en föreläsning i 21:an. 'Women you should know in art'.

Kristina gick igenom olika kvinnliga konstnärer och visade diabilder på deras verk. Det var en del att ta in, många namn och många olika levnadsöden, men väldigt inspirerande och underhållande. Vid nio får vi en paus. Den var behövlig.

Sen fortsatte vi fram tills dess att det var fika, vid kvart i tio.

Efter fikat var det dags att åter börja jobba. Bestämde mig för att skippa att trycka på koppar helt. För lite tid och jag hade inget som jag tyckte var värt att slösa en plåt på (vi betalar för allt material).

Jag var även så otroligt less på den bild jag arbetat med fram tills nu, så det var bara att börja om från början. Problemet var att jag inte hade en blekaste aning om vad jag skulle göra istället, satt framför mitt block och bara stirrade.

Kreativiteten går på sparlåga och pennan bara slöar på samma plats på pappret hela tiden.

Så jag knallar iväg till datasalen och börjar surfa deviantart efter lite inspiration och snubblar tillslut över en hel del art nouveau (orkar inte förklara, de som vet, vet) och 'pling' bara sådär börjar det åter strömma.

Skriver snabbt ut några referenser och skyndar mig sedan tillbaka till grafiken och mitt ritblock. Helt plötsligt glöder pennan. Det finns ingen bättre känsla i denna värld.

Kommer ungefär halvägs på min skiss innan det är dags för lunch. Lasagne, yummy.

Äter snabbt och lutar mig sedan tillbaka och tar en kaffekopp (fatta vad underbart. Nu har vi fått kaffeautomat i matsalen så nu kan vi få kaffe på maten och inte bara till fikat. och det kostar inget, det gör det på fikat).

Efter lunch satt jag mig i grafiken igen och fortsatte teckna. Tog typ en timme och trekvart. Sen var det bara att ta fram plasten och börja rista. Satt i en timme och ristade och nu är mitt högra pekfinger helt dött. Fingertoppen är svullen, röd-lila och jätteöm. Men jag han färdigt innan vi slutade för dagen. Jag kommer att trycka imorgon.

Kristina hade varit i köket och beställt tårta åt oss så vi satt hela klassen och smaskade och surrade. Chokladtårta och vispgrädde ^_^. mums. Blev dock lite neråt stämmning när Kristina berättade att hon inte kommer att vara med oss igen förän vi kommer tillbaka från jullovet. Det suger. Vi ska ha Johanna i några veckor och sedan, när projektveckorna börjar ska vi ha Sofia.

På fikat satt jag och Johanna och diskuterade vad vi skulle klä ut oss som imorgon. Halloweenfest i annexet. Ska bli så kul. Vi bestämmde oss för att cyckla till Färjestaden och kolla om vi kunde hitta något roligt (och även besöka systemet).

Vi träffades tjugo över tre hos henne i B-huset och for iväg. Det var otroligt skönt att få röra på sig. Solen sken men det blåste rätt ordentligt.

Vi vandrade runt på köpstaden ett tag. Johanna hittade inget men jag köpte en topp. Ska låna en kjol av Lee och ha min mask och hennes horn ("Guuud va söt du är!" hördes när jag provade kläderna och visade Lee). Köpte även en ny tandborste (min gamla blev dödad på väg hem till ö-vik). En colgate 360. En såndär med tungborste (kittlas som fan kan jag ju bara informera om).

Vi kom hem fem i fem och missade därför middagen. Jag var SÅ hungrig. Hade skyndat ner i matsalen men de hade redan dukat bort maten. Sara, Nina och Sanna satt fortfarande kvar så jag slog mig ner och surrade med dem ett tag. Nina erbjöd sig att komma hem till mig med ett paket nudlar (vi har ingen mat hemma Lee och jag. Ska handla imorgon). Sen gick vi hem.

Efter att Sara och Nina varit och hälsat på satte sig jag och Lee och kollade på the number 23 tillsammans och började sedan med kostymerna för festen. Eller vi höll på med min. Lee har heller inte hittat något än. Vi ska till Färjestaden imorgon igen. Tar bussen den här gången.

Inga kommentarer: