lördag 8 november 2008

Hollow-ween.

Fredag.

Jag skippade frukosten, orkade inte gå. Det tog ungefär en timme från det att jag vaknade till det att jag faktiskt lyckades ta mig upp ur sängen (ville verkligen inte), kom lite sent till första lektionen.

Den första jag möter när jag vandrar in i grafiken är Greta och hennes kompis Moa från Stockholm. Hon behövde bara slänga en blick på mig, sen bar det iväg ut för en rökpaus. När vi satt där kom Johanna gåendes så då blev jag inklämd mellan två välmenande. Det är skönt att veta att man är i så goda händer ändå.

Jag begravde mig i mitt arbete hela dagen och fick faktiskt två tryck ur det. Det gick lite långsamt, mitt finger är fortfarande skevt.

Vi arbetade bara fram till fikat (fredagar slutar vid lunch) för att vi skulle hinna redovisa 'vad är god konst för mig'. Alla hann inte göra det innan vi for till Danmark.

När dagen var slut och lunchen konsumerad gick jag hem och lämnade lite grejer och sedan tog jag och Lee bussen in till färjestaden för att köpa lite mat för helgen och något att knåpa ihop hennes kostym för kvällen med. Även jag köpte lite smått och gott för att piffa till mig. Positiv fokusering tror jag det kallas.


Det tog väldigt lång tid i färjestaden så vi missade bussen hem. Då ringde Lee taxi. Hon är väldigt bra att ha vid dessa tillfällen, hon sa till chauffören att hon brukar få åka på en fast taxa på hundra kronor. Och så blev det ^_^.

När vi kom hem ville inte Lee följa med till middagen (hon hade mycket att göra inför kvällen, hon skulle bygga vingar), så jag fick gå själv. Gissa vad vi fick till middag. Bakad potatis. Och det var allt. Två röror på sidan om (skagen och curry). Det godkänner inte jag som middag. Tryckte i alla fall i mig en potatis, bara för att sedan må fruktansvärt illa. Aptit och jag är just nu inte så goda vänner.

Sara kom förbi mitt bord och bjöd mig och Lee hem till Brage 7 för förfest innan maskeraden.

Sen gick jag hem. Det var dags att börja göra sig i ordning. Det var skönt att komma hem och campa i mitt rum ett tag. Känns som jag har stått under bevakning hela dagen. Först av Greta, Pym och Johanna och sedan av Lee.

Detta är toppen jag köpte och kjolen jag fick låna av Lee och ja, jag vet att jag ser ut som en wannabe porrstjärna utan accessoarerna. Som består av....


Horn och mask.


Cape.


Och jag vet att mamma kommer att mörda mig, men jag köpte ett par nya skor. Nu har jag både horklackar och bitchpumps. 150 spänn och dom var som gjorda för den här kvällen.


Lösnaglar som egentligen är för långa.


Och TADA!


Tihi. Jag tror inte jag någonsin förr har varit helt klädd i sammet, satin, spets och plusch.


Vilken djävel behöver inte en fallen ängel som följeslagare.


När vi var klara drog vi till Bragegartan. Där höll de fortfarande på och fixade till sig.

Förrymd mentalpatient. Sara.


Vet inte vad man ska kalla det för. Anna.


Massih och Sara.

Sofia.



Död cheerleader. Nina.


Då var vi på väg till annexet.


Framme. Alla var bara SÅ snygga.

Nadja.


Johanna och Nils.

David, Massih och Kostya.




Så fruktansvärt snygg bild. Johan.

Moa, Sara, Lisa och Greta är läskiga kristna.



Nadja och ?.




Oskar.


Pav.




De 'kristna' bytte sedan om. Sara igen.



Lee, Kostya, Kristoffer och Linda.



Liv.


Denna bilden togs precis innan jag gick hem vid tolv. Word of the wise, man ska inte dricka när man inte mår helt hundra. Har en tendens att gå alldeles för fort då.

Kollapsade isäng.

Inga kommentarer: