söndag 23 november 2008

Teckna, teckna, teckna...

Har varit en riktigt trevlig helg. Även om jag kanske inte fick så mycket sömn. Jag vaknade som sagt halv ett på lördagsmorgon och hur jag än försökte kunde jag inte somna om.

Klockan ett på dagen vaknade Lee. Hon och jag åt lite frukost och satte oss sedan i hennes rum och lyssnade på musik och ritade (surprise!). Jag gjorde den förra bilden helt klar, den behövde en bakrund men det var jag för lat för men det här blev riktigt snyggt tycker jag.



Jag hade även börjat på denna lille pojke natten innan och gjorde även honom helt klar.


Sen började jag på nästa. Jag har bestämt mig för att, som mitt projekt, fylla hela min svarta bok på dessa åtta veckor (sex veckor plus jullovet) och har räknat ut att för att klara det måste jag snitta lite under 16 bilder i veckan. Så redan nu sitter jag och kluddar för glatta livet. Den här bilden är jag dock inte direkt helt galen i.


Vi satt och ritade, lyssnade på musik och drack öl ett tag, sen började vi piffa upp oss inför kvällen. Knytkalas på skolan och Lee skulle träffa Kostya för första gången på ett bra tag.




Jag gick till knytet medans Lee stannade hemma. Jag blev dock inte kvar där så värst länge. Johanna var där och hon och några andra skulle gå till Annexet och måla, så jag hängde på. Vi drack och vi ritade/målade/skulpterade ett tag.





Sedan skulle några dra till Brage. Det var så fruktansvärt kallt i Annexet, så jag högg mina grejer och följde med till Brage. Vi satt och surra och vi dansade tills klockan tolv då jag kände att det definitivt var dags att dra sig hem (höll på somna där jag satt). Kom hem och kröp i säng vid ungefär halv ett. Slocknade som ett ljus.




Vaknade halv två på eftermiddagen. Tog det lugnt nere hos Lee ett tag. Drack lite te och käkade mackor. Sen klockan tre skulle jag tillbaka till Brage. Sy-junta varje söndag. Vi satt och drack kaffe/te, käkade apelsin, kiwi, choklad och melon, ritade och surrade. Väldigt trevligt och mysigt.


Kinesiskt te som en av tjejerna hade. Man värmer vatten och släpper sedan ner en liten blomliknande boll som sedan slår ut i det varma vattnet och när den gjort det är teet färdigt. Var riktigt gott faktiskt.


Denna började jag på på Brage och gjorde sedan färdig när jag kom hem och än en gång befann mig sittandes i Lees soffa.


Jag började på den här, men nu är klockan 22:40 och det är verkligen dags att sova. Får fortsätta i morgon. Ska bli lite ying yang aktig när den är färdig.


Kristina skulle vara stolt över mig. Hon säger hela tiden åt oss "Teckna, teckna, teckna". ^_^

Inga kommentarer: