söndag 16 november 2008

snabbhelg

Då var det söndag.

Lördagen var helt okej. Vaknade vid två-halv tre (tror jag). Satt och hängde hemma, sen ringde jag Pym. Hon skulle till Brage och kolla på film och träffa Lisas kompis som var på besök.

Jag bestämde mig för att hänga på. Vi kollade på Shooting dogs, den handlade om folkmorden i Rwanda. Jag kände verkligen att jag inte hade rätt sinnesstämning för en sån film. Jag brukar inte böla till filmer, men nu var det verkligen på gränsen.

Vi satte oss sedan i köket och surrade och drack lite. Vit starkvinsglögg och pepparkakor. mums. Jag och Pym började känna oss festsugna, så vi började ringa runt till folk och kollade vad de gjorde. Vi såg genom fönstret en lite grupp gå in på Brage 5 (vi var på 7:an, väg i väg) så vi gick först dit och kikade vad de gjorde. De skulle se på film, så vi gick vidare.

Vi hamnade i annexet. Satt och drack öl och wiskey/cola, lyssnade på musik och ritade. Det var trevligt. Sen gick vi hem.


Idag vaknade jag ungefär vid tolv och sa hej då till Lee. Hon har åkt till Eksjö(?) för någon undersökning/behandling så jag har varit ensam hela dagen. Vid tre ringde jag Pym, hon och Greta skulle laga mat i norra flygeln vid ungefär halv sex. Sen skulle de se på film.

Jag satt hemma till typ fem, sen var jag så fruktansvärt uttråkad att jag bestämmde mig för att dra mig till Greta (hon bor i norra flygeln). När jag kom dit fanns där ingen Greta så jag gick till Pym istället. Tog henne precis när klev ur duschen. Hon skulle göra sig iordning och sedan ville hon hinna skriva lite dagbok, så vi bestämmde oss för att träffas halv hos Greta.

Jag gick omkring på området ett tag och kollade om det fanns några roliga människor ute. Det gjorde det inte. Gick till djungeln och satte mig för att vänta på Pym. Hon måste passera där när hon går till Greta.

Efter ett tag dyker Sara upp och frågar om det var här som vi skulle laga mat. Jag frågade henne om hon sett Greta (Sara kom inifrån flygeln). Det hade hon inte, det var bara dokumentärare där. Vi satt ett tag och tillslut kom Pym. Då gick vi in.

Köket var okuperat. Och Greta spårlöst försvunnen. Vi tre står och dividerar ett tag om hur vi ska göra och medans får vi ett tips om att Greta setts i annexet. Vi kommer fram till att laga mat hemma hos mig och svänger snabbt förbi annexet för att informera Greta.

Vi går sedan hem till mig. Ris och någon slags tomatröra. Vid fick lite tidsbrist, filmen började vid sju och vi började laga mat halv så vi fick hålla det simpelt. Vi åt upp, det var faktiskt riktigt gott och skyndade oss sedan till filmsalen. Easy Rider. Helt menningslös men ändå bra på något sätt.

Nu har jag kommit hem, och är hungrig igen. Åt inte så mycket, för stressad.

Inga kommentarer: