onsdag 12 november 2008

Nockad.

Jag kan verkligen inte sova när det är fullmåne. Somnade inte förns halv fyra i morse. Månen lyste rakt in på min säng och även fast jag drog för mina gardiner så var det ljust som på dagen.

Vaknade av mig själv vid halv sju. Dålig som fan. Lee kom upp och kollade hur det var med mig. Jag skickade ett sms till Johanna i min klass och bad henne anmäla mig sjuk idag.

Somnade om och sov till halv tolv. Gick sedan ner och la mig framför tv:n. Kollade på Min stora kärlek. Vid tolv ringde Kalle och Lee och kollade om de skulle ta med mat hem åt mig.
De kom, jag åt, de gick, jag somnade.

Vid tre vaknade jag och satte igång Spiderman 3. Pausade efter ett tag och somnade igen. Halv fyra kom Lee hem och började dra farm en mediciner som hon tyckte jag borde ta. Sen gick hon igen, så nu ligger jag på hennes soffa och fortsätter att titta på film.

Skönt att bara ligga och ta det lugnt en dag. Mår lite bättre, sen om det beror på att jag håller på att bli bättre eller bara att alvedonen har börjat verka, vet jag inte.

Vid halv tio kommer Greta för att kolla hur jag mår och frågar om jag vill följa med henne, Lee, Lisa, Sara och Pym och basta. Jag hänger på. Kände verkligen att jag behöver en ordentlig genomskrubbning.

Vi sitter och surrar och har det trevligt ett tag, sedan föreslår Sara att vi ska gå ut och röka. Vi virar handdukarna runt oss och går ut. Vi sätter oss runt fontänen och av någon anledning får vi för oss att vi ska kasta våra handdukar och gruppera oss runt statyn av den nakna kvinna som står i mitten. Hon såg som så ensam ut.

Vi sitter ett tag runt fontänen och pratar och på något sätt kommer förslaget upp att vi ska gå till majsfältet. Vi rusar, med handdukarna runt oss, iväg mot områdesgränsen. Väl framme lutar vi oss mot släpper vi våra handdukar, lutar oss mot trä-stängslet och röker slut på ciggen.

Vi står och pratar ett slag och får helt plötsligt för oss att ge oss iväg UT på fältet. Vi stegar iväg över nerklippt majs och stannar en bit ut och ställer oss i en ring. Sara har tänt ännu en cigg som vi delar på medans vi står där ute.

Efter ett tag börjar vi bege oss tillbaka mot våra handdukar. Vi tar upp dem men ingen av oss känner egentligen för att åter vira in sig, så vi hänger istället dem runt midjan "Höftskynke!" och knallar iväg mot bastun. Nästan framme passerar vi fönsterna till biljardrummet. Där blir vi lite överraskade av att ett ansikte plötsligt uppenbarar sig. Oskar. Vi duckar snabbt undan, men han har redan sett oss.

Vi försöker öppna dörren, bara för att upptäcka att vi har blivit utelåsta. Vi bankar och slår på fönstret och tack gode gud hör Pym oss och kommer till vår räddning. Vi rusar in i bastun, har blivit ordentligt nedkylda vid det här laget.

Vi sitter kvar en stund och pratar tills jag bestämmer mig för att det är nog för ikväll. Duschar och går hem. Det vart en intressant kväll.

Inga kommentarer: