tisdag 4 november 2008

Norrland: Tur och Retur.

Söndag-Måndag.

Då var det dags för hemvändning. Jag och Lee lämnar vårat hus klockan fyra på söndag eftermiddag. Tar bussen till Kalmar C, tar därifrån tåg till Alvesta där vi byter och kliver på nattåget. Soft med liggvagn. ^_^

I början hade vi våran kupé för oss själva, det var skitkul. Drack dooleys, vin och satt och skrålade Rosenström.


Blev väckta klockan 04:00 av konduktörskan som sa till om att vi nu var framme i Sundsvall där vi skulle kliva av. Kände lukten av vinter så fort jag klev av tåget. Öland var fortfarande bara höst (det surrar fortfarande mygg runt våran lampa på verandan). Därifrån var det buss som gällde. Lee somnade på bussen. Det kunde inte jag. Satt och stirrade ut genom fönstret hela vägen. Så fruktansvärt fint landskap. En högst saknad syn.

Fyra timmar senare är vi äntligen framme. Ö-vik. Domsjö. Hemma. Första snön jag fick se i år.


Pratade med Peter och det bestämdes att vi skulle träffas hos Lena. Jag och Lee var och sprang omkring på stan ett tag och shoppade lite. Var bland annat på glitter och köpte världens sötaste mask. Lee köpte horn.

Tihi, är dom inte för söta.


Jag däremot ser ut som en evil katt.


Tisdag.

Tisdag hade vi planerat att gå lite mer på stan och fika på Brownies, men det blev det inget av. Jag låg halvdöd på soffan hela dagen och Lee sov till klockan halv fem. Sen for jag till Lena och tittade på film. När jag kommer möts jag av en syn jag inte direkt hade väntat mig. Lee och pappa sitter och dricker Whiskey och tittar på film.


Onsdag.

På onsdagen drog jag och Lee till Umeå på shoppingrunda. Vi började med att gå på Café Costas. Kan jag varmt rekommendera till er som är kvar där uppe.




Vi sprang omkring på diverse second-handbutiker och sen stötte vi på två supersöta snubbar i en park.



Torsdag.

På torsdagen var det meningen att vi skulle på Paradisbadet men det var så fruktansvärt med folk så vi gav upp den idén. Gick och shoppade på stan istället. Vi gick även och hälsade på mitt gamla jobb på ramverkstan. På kvällen for vi till Lena och höll henne sällskap ett tag. Jag äger fortfarande på Tetris ^_^.


Fredag.

Den kväll på veckan jag som jag sett fram emot mest. Fest hos Lena. Vi (jag, Lee och Lena) skulle äta middag tillsammans innan men det blev så tajt med tid så vi slet bara med oss pizza och käkade den på stående fot. Sen körde vi igång.



Folk trillade in lite eftersom.


Lätt snyggaste bilden någonsin på Lena.






Vi hade fantastiskt kul.



Lördag.

Som en lördag ska vara. Bakis. Lugn och fin med filmtittande på dagen och fest på kvällen. Först var vi hos Lena, sen for vi på plattan (kan inte kalla det för Liquid). Det kom igång väldigt sent och jag var duktigt seg, men är det sista kvällen så är det. Gasen i botten. Blev faktiskt lyckat.

Söndag-Måndag.

Dags att fara hem. Var inte kul. Ville inte åka. Sprang omkring mest hela dagen och försökte samla ihop mig. Gick så så. Glömde bland annat strömkabeln till datorn och även mina nyinköpta skor. Aja, mamma ska skicka ner dem. Klockan 22:45 gick tåget från Mellansel som skulle ta oss till Stockholm. Liggvagn även denna gång.

07:00 anländer vi. Där stöter vi på ett litet problem. Vi har tjugo minuter att ta oss från det ena till det andra tåget och ingen av oss vet hur man tar sig dit (fråga gav heller inget konkret). Så det missade vi.

Tur i oturen. Lee gick till kundservice och fick oss inbokade på ett annat tåg (dock fick vi vänta till 10:20) och då fick vi även värdecheckar till olika caféer på centralstation så, gratis frukost! Smaskens. Vi blev även uppgraderade. Härifrån gick resan helt i första klass (även där får man gratis kaffe. Yay) Somnade på tåget vid typ halv elva, hade inte kunnat sova under natten.

Lee petade på mig när vi närmade oss Alvesta för vårat sista tågbyte. Det tåget var redan där så det var bara att kliva på och somna om. Sen när vi närmade oss slutstation Kalmar ringde Lee efter en taxi (vi orkade verkligen inte vänta på bussen hem).

Kom hem lagom till middagen och sen var det bara att börja sortera rena och smutsiga och trava iväg till tvättstugan. Medans vi väntade på tvätten tog vi ett glas vin och kollade på Ace Ventura.

Resten av kvällen tillbringades på mitt rum tills det var dags att sova.

3 kommentarer:

The den sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
The den sa...

Hörde även att du hann med att träffa min mor. Så jävla lol, haha.

PS. Du har rätt i att min bitch är sjukt snygg på den där bilden! DS.

Anonym sa...

Jag höll nog kanske inte det jag lovade, men vi får ta och festa en annan gång. :-)