söndag 9 november 2008

Även söndagar kan vara bra

Blev väckt vid typ tolv av att Lee knackar på min dörr. Denna kvinna känner mig väldigt bra vid det här laget och vet vad jag behöver. In kommer hon och håller i sin hand livets bryggd. Kaffe. I en STOR mugg.

"god morgon gumman. Den här har jag gjort bara för dig." Ett stort leende och en välbekant doft fyller rummet. Jag får en kram och varm keramik trycks i min hand. Jag kan inte hjälpa att le stort. Har inte ens öppnat ögonen än.

Hon sitter på min säng ett tag och vi diskuterar planerna för dagen. Ace Ventura II är vad vi kommer fram till. Och Paj.

Hon går ner och lämnar mig till min morgonrutin.


Vi kryper ner i hennes soffa och tittar på film. Sen bär det iväg till ÖB. En stor Cola och en våg är vad som utgör mina inköp för dagen. Snus, chocklad, film och en ny sminkhylla för henne. När vi kommer hem är det dags för ännu en bit paj.

Sen byter vi mina gamla tråkiga vita gardiner mot ett par som faktiskt kan ge lite skydd mot morgonsolen som har plågat mig sen jag flyttade hit. Blev rätt mysigt.

Det är inte vi som hängt fel, det är fästena som sitter underligt i väggen.

Annars har jag suttit vid datorn mest hela dan. Ett litet brejk vid sex, MIB hos Lee. Nu håller hon på och städar sitt rum och jag sitter här och skriver och läser syrrans resedagbok..

Ikväll blir det nog mest var och en för sig. Har fått tips av Kostya var jag kan hitta de senaste Naruto-avsnitten. Kommer nog att kolla på dem, eller så tar jag det imorgon och bara slöar på youtube idag.

Just nu sitter jag och återupptäcker apelsin.nu. Finns faktiskt en del kul där.

Inga kommentarer: